مدیر کل بیمه سلامت استان تهران:

۲۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در تهران درب منزل دارو دریافت می‌کنند

19 بهمن 1401 ساعت 14:37

سالم خبر: مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: در اجرای طرح دارو رسان که بصورت آزمایشی برای بیماران ام اس انجام می شود، ۲۰۰ نفر از این بیماران درب منزل داروهای مورد نیاز خود را دریافت می کنند و رضایت کامل از اجرای این طرح دارند.


سالم خبر: مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: در اجرای طرح دارو رسان که بصورت آزمایشی برای بیماران ام اس انجام می شود، ۲۰۰ نفر از این بیماران درب منزل داروهای مورد نیاز خود را دریافت می کنند و رضایت کامل از اجرای این طرح دارند.

به گزارش سالم خبر، علیرضا نمازی مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در یک نشست خبری در تشریح عملکرد بیمه سلامت افزود: طرح دارورسان کار سخت و پیچیده ای بود که از نیمه دوم سال‌جاری اجرایی شده و در واقع دارو سریع و آسان به دست بیماران خاص در تهران می رسد و بصورت آزمایشی این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان در تهران در حال اجراست.

وی اظهارداشت: ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص داریم که حدود ۶ هزار نفر آنها بیماران مبتلا به ام اس هستند، شروع کار با مبتلایان به ام اس آغاز شد و دستورالعمل های ارسال دارو با رضایت بیمار تدوین شده است.

وی ادامه داد: در پی تماس و برگزاری جلسات با بیماران مبتلایان به ام اس بدون پرداخت هزینه دارو به دستشان درب منزل می رسد، البته دارو با رعایت زنجیره سرما و مشاوره داروساز نیز به بیمار داده می شود و آنها رضایت ۱۰۰ درصدی از این طرح دارند.

نمازی تاکید کرد: حدود ۲۰۰ بیمار دارو درب منزل دریافت کردند به غیر از داروهای بیماران ام اس، بزودی سایر بیماران خاص نیز دارو درب منزل دریافت خواهند کرد.

پوشش بیمه ای خدمات ناباروری
به گفته وی، تا آذرماه امسال همه پرداختی های داروخانه ها پرداخت شده است و پوشش بیمه ای خدمات ناباروری نیز کار بزرگی است که اجرای آن در یکسال اخیر اتفاق افتاده ، ۹۰ درصد تعرفه های این خدمات را بیمه سلامت تقبل کرده است.

وی توضیح داد: افراد نابارور توسط متخصصان زنان در سامانه نشان دار می شوند و تعرفه های خدمات با آنها ارائه می شود.۵۹ کد ستاره دار نیز برای معلولان تحت پوشش بیمه با همکاری سازمان بهزیستی انجام شده و ۴۱ هزار نفر در استان تهران نشان دار شدند که به آنها خدمات ارائه می شود.

نمازی اظهار داشت: بیمه سلامت ۷۰ درصد تعرفه خدمات درمانی را به بخش خصوصی و دولتی را برای معلولان پرداخت می کند. همچنین با پوشش بیمه ای فرانشیز خدمات بستری و سرپایی برای مدد جویان کمیته امداد در بخش بستری ۹۵ درصد و سرپایی نیز به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته نمازی، با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از پرداخت هزینه های کمرشکن بیماران و خانواده های آنها کاسته شده است ، از مهرماه امسال تمامی بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند ۲۷ نوع بیماری در سامانه ثبت شده و کاهش فرانشیز برای دریافت خدمات درمانی نیز به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: تا ۵۰ میلیون تومان در سال بیماران خاص و صعب العلاج که هزینه هایی برای درمان پرداخت کردند از سوی بیمه سلامت استان تهران پرداخت می شود.

 
 
 


کد مطلب: 13917

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/13917/۲۰۰-بیمار-مبتلا-ام-اس-تهران-درب-منزل-دارو-دریافت-می-کنند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com