مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۱۴۴ میلیون نسخه الکترونیک ثبت شد

17 بهمن 1401 ساعت 13:04

سالم خبر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۴۴ میلیون نسخه بصورت تمام الکترونیک ثبت شده و تمام داروهای مصرفی، خدمات آزمایشگاهی، توانبخشی و سایر امور بصورت تفکیک شده در سیستم الکترونیک وجود دارد.


سالم خبر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۴۴ میلیون نسخه بصورت تمام الکترونیک ثبت شده و تمام داروهای مصرفی، خدمات آزمایشگاهی، توانبخشی و سایر امور بصورت تفکیک شده در سیستم الکترونیک وجود دارد.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح دستاوردهای بیمه سلامت که در محل سازمان برگزار شد، افزود: ماهانه ۹ و نیم نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت صادر می شود و ۹۸ درصد نسخ تمام الکترونیک است؛ ۲۹ هزار و ۶۴۸ پزشک در سال نسخه کاغذی و تمام الکترونیک نوشتند و همکاری جامعه پزشکی در این زمینه خوب بوده است.

وی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بر اساس تکالیفی که دارد، یک سازمان حمایتی است؛ پوشش همگانی جمعیت، پوشش خدماتی که در حوزه سلامت ارایه می شود و تامین منابع سلامت از ابعاد فعالیت‌های این سازمان است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت بین ۱۷۷ وزارتخانه رتبه هشتم را در سال گذشته کسب کرده و در بحث ارزیابی عملکردها نیز امسال رتبه اول در شاخص های اداری، مالی و فنی در حوزه وزارت بهداشت را کسب کرده است.

رونمایی از سامانه نظام ارجاع در دهه فجر

ناصحی تصریح کرد: سامانه نظام ارجاع در دهه فجر رونمایی می شود؛ این سامانه در کنار سیستم نسخه الکترونیک فعالیت می کند و تمامی خدمات پرستاری و پزشکی در آن ثبت می شود. بیمارانی که از طریق سامانه ارجاع وارد بیمارستان ها می شوند، بصورت رایگان درمان می شوند و هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.

وی گفت: سامانه نظارت بر خط نیز راه اندازی شده و با ایجاد سامانه الکترونیکی هشت تن در مصرف کاغذ صرفه جویی می شود؛ در این زمینه نگاه متعالی در سازمان این است که علاوه بر تسریع در امور، صرفه جویی در محیط زیست هم می شود.

ارسال پیامک برای تمدید بیمه سلامت

به گفته ناصحی، امسال بیمه رایگان دهک های پایین جامعه انجام شد و در این راستا ۶ میلیون و ۲۵۵ نفر بیمه شدند، همچنین افراد دهک های بالا که اعتبارشان تمام شده است با ارسال پیامک باید برای تمدید بیمه اقدام کنند.

وی افزود: پوشش بیمه در ۹۰ درصد موارد بستری برای زوج های نابارور انجام شده است. این سازمان به تعهدات خود در طرح دارویار نیز عمل کرده و در این جهت ۹ هزار و ۶۰۰ دارو ژنریک و برندهای مختلف بیمه شدند، البته بودجه دارویار نیز در حال ترمیم و افزایش است.

وی ادامه داد: البته سعی می کنیم از هزینه های مازاد جلوگیری کنیم، اما به دلیل احتمال اتفاقاتی نابهنگام و همه گیری بیماری‌ها و نیاز به دارو، لازم است مجلس توجه بیشتری به افزایش بودجه این بخش برای سال آینده داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: ۲۵ هزار و ۲۰۰ بازدید از داروخانه ها انجام شد و نواقص به آنها تذکر و آموزش داده شد. ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در صندوق بیماران صعب العلاج نیز هزینه شد.

ناصحی ادامه داد: بیمارانی که از اول مهرماه هزینه های درمانی پرداخت کردند نیز هزینه آنها از صندوق بیماران صعب العلاج پرداخت شده است، البته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت اختصاص یافت که در درمان بیماری‌ها، به عنوان مثال در پیوند ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: هر استانی بر اساس سقف بودجه ای که دارد، پوشش هزینه ای آن در این صندوق داده شده است. ۳۱ بیماری تالاسمی، ام اس، سرطان، پزونوهای کلیه، کبد، پانکراس، پروانه ای، اس ام ای و... در سامانه صندوق صعب العلاج تعریف شده و خدمات به این بیماران بصورت رایگان انجام می شود؛ سقف پرداختی در استان‌ها هم ۵۰ میلیون تومان است و اگر بیماری بیشتر از این مبلغ هزینه کرده باشد، به آنها پرداخت می شود.

ناصحی همچنین با بیان اینکه استقبال بیماران ام اس از طرح دارورسان خوب بوده است، گفت: این طرح اکنون از سوی دانشگاه علوم پزشکی بصورت پایلوت برای بیماران ام اس انجام می شود که دارو بصورت رایگان درب منزلشان ارسال می شود و ۲۰۰ بیمار ام اس دارو را دریافت کردند و بزودی قرار است از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران اجرایی شود و البته در این طرح رضایت بیمار برای ارسال دارو مهم است.

وی اظهار داشت: بزودی در تلاش هستیم برای همه بیماران صعب العلاج، دارو به دست شان درب منزل برسد.

ناصحی افزود: در بحث دندانپزشکی نیز ترمیم دندان، جرم گیری و غیره از خدماتی است که بیمه پوشش می دهد ، البته دندان کامل مصنوعی نیز به شورای عالی بیمه پیشنهاد دادیم که در صورت تصویب بیمه هزینه آنها را پرداخت کند.

به گفته ناصحی، حدود هفت هزار میلیارد تومان برای بودجه طرح دارویار تخصیص یافته که ۶ هزار میلیارد آن تاکنون هزینه شده است .

وی تاکید کرد: افراد برای اطلاع از وضعیت بیمه ای خود و مهلت اعتبار آن می تواند کد دستوری *۱۶۶۶# را در موبایل خود وارد کنند.

وی گفت:۲۴۶۵۲ همت ( هزار میلیارد تومان ) تاکنون به بینه سلامت تخصیص داده شده است.


کد مطلب: 13900

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/13900/۱۴۴-میلیون-نسخه-الکترونیک-ثبت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com