۱۹ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

2 بهمن 1401 ساعت 17:53

سالم خبر: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به یکم بهمن ۱۴۰۱، پایین و حدود ۳۲ و میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی در این بازه زمانی، حدود ۱۹ درصد بوده است.


سالم خبر: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به یکم بهمن ۱۴۰۱، پایین و حدود ۳۲ و میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی در این بازه زمانی، حدود ۱۹ درصد بوده است.

به گزارش سالم خبر از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز ۴۵.۸۲ درصد بوده است و بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱ در استان لرستان با ۸۶.۱۴ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۳.۱۲ درصد است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۴ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۴۵.۸۲ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۹۴.۵۹ درصد بیشترین میزان رعایت و نانوایی‌ها با ۴۴.۷۴ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

براساس این گزارش، میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۱۴ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸.۹۷ درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۶۴.۸۶ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۱.۵۴ درصد است.

رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی ۲۹ درصد است

میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۱ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۲۹.۴۷ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۴.۷۲ درصد است.

همچنین میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۴ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۲۹.۴۷ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۷۸.۳۸ درصد بیشترین درصد رعایت و مراکز خرید با ۲۵.۶۰ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۱ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۴۴.۳۵ درصد بوده در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان همدان با ۶۸.۹۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به گیلان با ۳۲.۹۶ درصد بوده است.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۴ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۴۴.۳۵ درصد بوده، دانشگاه‌ها با ۸۶.۷۳ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین حد رعایت بوده و مراکز ورزشی با ۴۱.۷۹ درصد در قعر رعایت این شیوه‌نامه قرار دارند.

پلمب ۳۸۲ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ دی ۱۴۰۱، از تعداد سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، ۱۲۹ هزار و ۳۵۳ مورد بازرسی انجام شده است همچنین در این مدت تعداد ۲۲ هزار و ۹۷۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۳۸۲ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

گزارش شکایات مردمی در بخش بهداشت سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ نشان می‌دهد که به سه هزار و ۸۷۸ تماس با این سامانه پاسخ داده شده است و تعداد کل شکایات ثبت شده نیز یکهزار و ۴۹۶ شکایت است. باید توجه کرد که بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها است که با ۱۴ درصد و با موضوع عدم رعایت بهداشت دست کارکنان گزارش شده است.

 
 
 


کد مطلب: 13821

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/13821/۱۹-درصد-مردم-ماسک-استفاده-می-کنند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com