رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی:

تعرفه‌ پزشکی کشورهای همسایه چند برابر ایران است

24 دی 1401 ساعت 16:39

سالم‌خبر: سخنگوی سازمان نظام پزشکی، گفت: تعرفه‌های پزشکی در پاکستان ۸ برابر، هند ۱۰ برابر، عراق و عربستان ۱۸ برابر، ترکیه ۱۸ برابر و کشورهای حاشیه خلیج فارس ۲۰ برابر تعرفه پزشکی در ایران است.


سالم‌خبر: رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی با انتقاد از پایین بودن سهم سلامت از تولید ناخالص ملی، گفت: تعرفه‌های پزشکی در پاکستان ۸ برابر، هند ۱۰ برابر، عراق و عربستان ۱۸ برابر، ترکیه ۱۸ برابر و کشورهای حاشیه خلیج فارس ۲۰ برابر تعرفه پزشکی در ایران است.

به گزارش سالم خبر، همچنین فریبرز حیاتی رئیس نظام پزشکی سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب با اشاره به شرایط خدمت رسانی در مناطق محروم و دورافتاده گفت: همکاران صرفاً جهت گذراندن طرح و کسب امتیاز به این مناطق می‌روند و با این تعرفه‌ها گذران معاش برای پزشکان بسیار سخت است، اگر مقایسه‌ای با سایر کشورهای همسایه داشته باشیم، اکنون ویزیت پزشک در عراق ۳۰ دلار اما در ایران ۲ دلار است.

وی همچنین به مشکل عقد قرارداد دستوری با بیمه‌ها جهت تأسیس مطب اشاره کرد و افزود: همکارانی که دوره طرح خود را به اتمام می‌رسانند، جهت تأسیس مطب باید با بیمه‌های پایه قرارداد منعقد کنند در غیر این صورت مجوز کار و تأسیس مطب را دریافت نمی‌کنند که ظلم آشکار در حق همکاران است.

پایین بودن تعرفه‌های پزشکی در ایران، نسبت به کشورهای همسایه و منطقه، در حالی اتفاق می‌افتد که جایگاه پزشکی ایران در دنیا، قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست. به طوری که شاهد حضور بیمارانی از کشورهای همسایه برای انجام امور درمانی در ایران هستیم.

 


کد مطلب: 13766

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/13766/تعرفه-پزشکی-کشورهای-همسایه-چند-برابر-ایران

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com