یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

غل و زنجیر را از صنعت دارو باز کنید

وزارت بهداشت به قراردادهای خود با شرکت‌های واکسن‌ساز متعهد بماند

31 خرداد 1401 ساعت 15:49

سالم‌خبر: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که باید دست و بال مردم را از بیمه‌ها باز کرده و اجازه فعالیت به صنعت دارو داده شود.


سالم‌خبر: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که باید دست و بال مردم را از بیمه‌ها باز کرده و اجازه فعالیت به صنعت دارو داده شود.

عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاههای مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در ۴۴ سال گذشته صنعت دارو پاسخگوی نیاز کشور بود، اما امروز با کمبود احتمالی سرم و سایر اشکال دارویی مواجه هستیم که سال‌هاست در کشور ساخته می‌شود. باید سامانه‌های متصل به نظام سلامت بسترسازی شود و برنامه ریزی درستی باشد. دست و بال مردم را با بیمه قوی و دایره شمول آن بگیریم.

وی با انتقاد از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حوزه دارو و بهداشت و درمان اظهار کرد: دست و بال مردم و صنعت را با بیمه باز کنید و غل و زنجیر را از صنعت دارو باز کنید همچنین پزشکان و نظام سلامت نباید از داروهای جدید محروم شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت نسبت به شرکت‌های واکسن‌سازی اظهار کرد: دولت با شرکت‌های واکسن‌سازی قرارداد بسته و طبیعتا آنها بدون قرارداد نمی‌توانستند کاری کنند، پس کاری نکنید که در شرایط اضطراری این صنعت به شما اعتماد نکند. مسئولیت‌پذیری، پیشگیری و پذیرش مشکلات موضوع مهمی است.

روح‌الامینی گفت: قرار بود اگر کاری را می‌پذیریم با تمام قوا وارد میدان شده و با مشورت و برنامه ریزی و عاقلانه و عالمانه رفتار کنیم نه این‌که پزشکی از آن طرف کشور آمده و متصدی دارو شود و بعد هم توجهی به تذکرات ناصحان و خیرخواهان نشود.


کد مطلب: 12468

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/12468/غل-زنجیر-صنعت-دارو-باز-کنید

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com