وزیر بهداشت:

درخشش بانوان پزشک ایرانی در دنیا زبانزد است

3 بهمن 1400 ساعت 13:40

سالم خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درخشش بانوان پزشک و پرستار ایرانی در دنیا زبانزد است و زیرا سهم مهمی در درمان آلام مردم دارند.


سالم خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درخشش بانوان پزشک و پرستار ایرانی در دنیا زبانزد است و زیرا سهم مهمی در درمان آلام مردم دارند.

به گزارش سالم خبر، بهرام عین اللهی سالم خبر در مراسم تجلیل از بانوان پزشک در سالن همایش‌های رازی افزود: بانوان در جامعه فعال هستند، در دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری ها و فداکاری‌های آنان در درمان مجروحان در بیمارستان‌ها بودیم و حوزه سلامت مفتخر به حضور بانوان توانمند و ایثارگر است.

وی تصریح کرد: دشمن همواره سعی می کند جلوه بانوان کشور را خدشه دار کند. در سفری که سال ۷۱ به روسیه داشتم، خانم پزشکی بود که تصور می کرد زنان در ایران درس نمی خوانند و دروغ های متعددی درباره بانوان ما می گفتند.

عین اللهی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین می ماندند اما جامعه پزشکی ما به خصوص بانوان  بصورت شبانه روزی تلاش می کنند و برخی آنها نیز به عنوان شهدای مدافع سلامت جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت گفت: امروزه باید بدانیم دفاع از ولایت فقط با شعار متصور نمی شود و عدالت مهمترین مسئله ای است که  
باید تحقق آن هموارتر شود.

به گفته عین اللهی، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت که بانوان نقش اساسی در آن دارند باید به درستی اجرا شود و لازم است پزشکان از جمله بانوان در مناطق محروم حضور یافته و خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت حضور متخصصان زنان و زایمان که عمدتا بانوان در کشور هستند، تصریح کرد: بانوان پزشک اگربه مناطق محروم نروند ظلم بزرگی است و اگر می خواهیم جمعیت زیاد شود باید کاری کرد که مناطق محروم نیز از حضور متخصصان زنان بهره مند شوند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد پرسنل وزارت بهداشت اعم از پزشک، پرستار، بهورز، استاد دانشگاه و غیره را بانوان تشکیل می دهند و نقش آنها بر نظام سلامت تاثیرگذار است.


کد مطلب: 11496

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11496/درخشش-بانوان-پزشک-ایرانی-دنیا-زبانزد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com