مشاور رئیس سازمان غذا و دارو :

پیشنهاد دادیم مابالتفاوت ارز ترجیحی را به سازمان‌های بیمه گر بدهند

25 دی 1400 ساعت 12:39

سالم خبر: مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای اینکه مردم دچار تحمل هزینه‌های کمرشکن نشوند، پیشنهاد شده مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد.


سالم خبر: مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای اینکه مردم دچار تحمل هزینه‌های کمرشکن نشوند، پیشنهاد شده مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد.

به گزارش سالم خبر، سجاد اسماعیلی،مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت:  برای اینکه مردم دچار تحمل هزینه‌های کمرشکن نشوند، پیشنهاد شده مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۳ سال و نیم گذشته یارانه ارز ترجیحی به ابتدای زنجیره تخصیص یافته و بخشی از این کالا‌ها در اختیار دلال‌ها و سوداگران قرار گرفته که این امر موجب شده است این کالا‌های اساسی از میسر خود خارج و به بازار غیررسمی و قاچاق وارد شود و به دست مردم نرسد.

سجاد اسماعیلی افزود: با بررسی کارشناسان دولت و سازمان غذا و دارو پیشنهاد شد در بودجه ۱۴۰۱، یارانه دارو به جای تخصیص در ابتدای زنجیره توزیع، در مسیر اختصاصش اصلاح و به انتهای زنجیره که خود مردم هستند، برسد.

 مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این یارانه متعلق به مردم و بیت المال است، گفت: به این شکل دست قاچاقچیان و دلالان از سودجویی کوتاه می‌شود و در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است که مابالتفاوت هزینه‌های ارز ترجیحی به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یابد تا مردم دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن برای دارو و تجهیزات مورد نیاز خود نشوند.

سجاد اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: با بررسی‌هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس می‌شود و پیشنهادی که به صحن علنی مجلس خواهد آمد، این اصلاح مهم مدنظر نمایندگان قرار گیرد و با اختصاص ما بالتفاوت ریالی که وزیر بهداشت به آن اشاره کرده است معادل حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان مابالتفاوت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد تا مردم مجبور به پرداخت هزینه‌های کمرشکن نشوند.

 


کد مطلب: 11424

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11424/پیشنهاد-دادیم-مابالتفاوت-ارز-ترجیحی-سازمان-های-بیمه-گر-بدهند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com