همزمان با 75 سالگی داروسازی دکتر عبیدی؛

48،329 نفر تحت پوشش 44 خانه امید قرار گرفتند

15 دی 1400 ساعت 12:03

سالم خبر:داروسازی دکتر عبیدی در مسیر تبدیل خانه‌های بهداشت به «خانه امید» طی 105روز گذشته، با تجهیز بیش از 44 خانه بهداشت در نقاط کم برخوردار 15 استان، 48،329 نفر در قالب 12،022 خانوار را تحت پوشش قرار داد.؛ همچنین 3،881 کودک و نوجوان تحت آموزش بهداشت عمومی قرار گرفتند.


سالم خبر:داروسازی دکتر عبیدی در مسیر تبدیل خانه‌های بهداشت به «خانه امید» طی 105روز گذشته، با تجهیز بیش از 44 خانه بهداشت در نقاط کم برخوردار 15 استان، 48،329 نفر در قالب 12،022 خانوار را تحت پوشش قرار داد.؛ همچنین 3،881 کودک و نوجوان تحت آموزش بهداشت عمومی قرار گرفتند.

داروسازی دکتر عبیدی در آستانه ۷۵ سالگی تاسیس خود، پروژه‌ای به نام «خانه امید» را در قالب مسئولیت اجتماعی تعریف کرد؛ پروژه ای همسو با هدف و ماموریت سازمانی خود یعنی ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی تک تک افراد جامعه تا به امید جانی تازه ببخشد، امیدی که در قلب مردمان نقاط کم برخوردار کشور است و امیدی که از توجه و همدلی برخواسته و هدفی جز سلامتی ندارد.

پروژه «خانه امید» برنامه ریزی شد تا ۷۵ خانه بهداشت در نقاط کم برخوردار سراسر ایران به «خانه امید» بدل شود. این خانه‌های بهداشت با توجه به پراکندگی مبتنی بر گستردگی و تنوع جغرافیایی و تراکم جمعیت در کل کشور و براساس معرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر ایران انتخاب شدند.

در گام بعدی و در مرداد ماه سال جاری، تجهیزات ضروری برای راه‌اندازی خانه بهداشت، طبق نیاز سنجی‌های صورت گرفته تامین گردید؛ همچنین اقلام آموزشی ویژه کودکان و بزرگسالان نیز تدارک دیده شد.

سرانجام در 20 شهریورماه سال 1400، فاز اجرایی تبدیل خانه‌های بهداشت به «خانه امید» آغاز شد و اکنون پس از گذشت 105 روز، 48،329 نفر در قالب 12،022 خانوار تحت پوشش بیش از 44 خانه بهداشت تجهیز شده در نقاط کم برخوردار 15 استان، قرار گرفتند.

علاوه بر این، امکان ویزیت هموطنان عزیز در این مناطق فراهم شد؛ این اقدام، با همراهی داوطلبانه پزشکان و داروسازان که از طریق ثبت نام در سایت abidi75.ir  اعلام آمادگی کرده بودند، صورت پذیرفت.

مسئولیت اجتماعی هویتی است که نه تنها در داروسازی دکتر عبیدی بلکه در بین پرسنل خانواده بزرگ عبیدی نیز نهادینه شده است. همکاران ما به صورت داوطلبانه در این طرح حضور یافتند و بدین وسیله، برنامه‌ای ویژه برای آموزش اختصاصی بهداشت عمومی به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به اجرا درآمد و 3،881 کودک و نوجوان تحت این آموزش‌ها  قرار گرفته‌اند.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده فرآیند تکمیل هر ۷۵ خانه بهداشت در سراسر ایران تا نیمه اسفند ماه به طول خواهد انجامید.

ما تلاش نمودیم تا فرآیندهای این پروژه را به تصویر بکشیم و با انتشار آن، جلوه‌هایی از امید را به هموطنان هدیه کنیم.

ما در داروسازی دکتر عبیدی بر این باوریم که همه انسان‌ها فارغ از سن، جنسیت، قوم، مذهب، نژاد و فرهنگ سزاوار یک زندگی سالم هستند؛ انسان سالم، سرلوحه کار ما و محور توسعه پایدار است؛ از این رو ما همواره می‌کوشیم تا علاوه بر ارائه راهکار‌های نوین درمانی و تولید داروی با کیفیت، در راستای افزایش سطح آگاهی و حمایت از مردم در حوزه مسئولیت اجتماعی گام بر‌داریم؛ ما یقین داریم در کنار یکدیگر می‌توانیم علاوه بر ایجاد امید، با رفع مشکلات هرچند کوچک فردایی بهتر و جامعه‌ای سالم‌تر بسازیم.

شما می‌توانید از طریق سایت abidi75.ir فعالیت‌های ما را در این طرح دنبال کنید.


کد مطلب: 11351

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11351/48-329-نفر-تحت-پوشش-44-خانه-امید-قرار-گرفتند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com