معاون درمان وزارت بهداشت:

واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود

12 دی 1400 ساعت 12:54

سالم خبر: معاون درمان وزارت بهداشت، از تعیین تکلیف واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال تا هفته آینده خبر داد.


سالم خبر: معاون درمان وزارت بهداشت، از تعیین تکلیف واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش سالم خبر، سعید کریمی،معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت: درباره تشخیص امیکرون، ابتدا فرد باید تست بدهد که مشخص شود مبتلا به بیماری کرونا است یا خیر و سپس در موارد مثبت باید با کیت مخصوص نوع سویه را بررسی کنیم. امیکرون در خیلی موارد علائم ساده و همچون سرماخوردگی دارد که ممکن است خود فرد به پزشک مراجعه نکند یا در صورت مراجعه ممکن است پس از معاینه نیازی به انجام آزمایشات بیشتر نبینند.

وی افزود: کیت تشخیص امیکرون به میزان کافی و تعداد زیاد در قطب‌های دانشگاهی کشور توزیع شده است و در صورتی که پزشک به امیکرون شک کند و نمونه را ارسال کند، تست تشخیصی امیکرون انجام خواهد شد؛ ولی اینکه بخواهیم برای همه مبتلایان از کیت تشخیص امیکرون استفاده کنیم علمی و منطقی نیست و باید در ابتدا تست PCR از فرد گرفته شود و تست تشخیصی امیکرون در صورت لزوم در موارد مشکوک انجام شود. اکنون کیت امیکرون مشکل اصلی کشور نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امیکرون سرایت پذیری بالایی دارد، تصریح کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی به سرعت منتشر شده است و ما به بیمارستان‌ها و مرکز درمانی اعلام آماده باش کرده‌ایم. مهمترین نکته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق دز سوم است.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا به کودکان، بیان کرد: درباره تزریق واکسن به افراد زیر ١٢ سال بحث و بررسی صورت گرفت ولی تصمیم قطعی هنوز نداریم. باید دانست که تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مصوب و ابلاغ شود. در برخی کشورها واکسن کرونا به گروه سنی زیر ١٢ سال تزریق می‌شود و ما هم تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد.

کریمی درباره ورود داروی پکسلوید به پروتکل درمان کرونا در کشور، گفت: این دارو هنوز در پروتکل درمان کرونا نیست، اگر حس کنیم نیاز به تجویز باشد تولید و توزیع را پیگیری خواهیم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره نسخه نویسی الکترونیکی نیز تاکید کرد: نسخه نویسی الکترونیکی به سرعت و شدت در حال پیشرفت است و باید دانست وقتی پروژه‌ای در سطح ملی اجرا می‌شود در ابتدا مشکلاتی وجود دارد، در گذشته نسخه نویسی کاغذی بود و حالا الکترونیکی شده است و از طرفی چندین دستگاه درگیر هستند و به تدریج مشکلات برطرف خواهد شد. هدف ما این است که به نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده الکترونیک دست پیدا کنیم.

وی درباره امضای الکترونیک پزشکان نیز گفت: این موضوع باید از سوی نظام پزشکی عنوان شود. اکنون پیگیری وضعیت نسخه پیچی الکترونیک در بیمارستان‌ها در حال انجام است و عدم اتصال بیمارستان‌ها در نسخه پیچی یکی از مشکلات است که باید اصلاح شود.


کد مطلب: 11329

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11329/واکسیناسیون-کودکان-زیر-۱۲-سال-هفته-آینده-تعیین-تکلیف-می-شود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com