وزیر بهداشت:

ارز ترجیحی دارو تامین شده؛ مردم نگران کمبود دارو نباشند

12 دی 1400 ساعت 12:29

سالم خبر: وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو توسط رئیس جمهور تامین شده گفت:مردم نگران کمبود داروهای اساسی نباشند.


سالم خبر: وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو توسط رئیس جمهور تامین شده گفت:مردم نگران کمبود داروهای اساسی نباشند.

به گزارش سالم خبر،بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران، گفت: ارز ترجیحی کافی برای دارو توسط ریاست جمهوری در اختیار ما قرار داده شده است .‌

وی گفت:دارو از اواخر سال ۹۷ گران شده و در آن زمان در حدود ۲۵۰۰قلم دچار افزایش قیمت شده‌بود.در حال حاضر مردم اصلا نگران کمبود دارو نباشند.

عین الهی اشاره کرد: ما سعی کرده ایم کیفیت تولیدات داخل را ارتقا ببخشیم و از مردم درخواست دارم که در زمینه دارو صرفه جویی کنند و ما تمام داروهای مورد نیاز مردم را تامین می کنیم و به برخی  پزشکان توصیه می کنم که از تشویق مردم به استفاده از برندهای خارجی بپرهیزند.پزشکانی که این طور باشند امکانات کمتری خواهند داشت و بخصوص اعضای هیات علمی.

وزیر بهداشت اعلام کرد: ما پیشرفت خوبی در زمینه ساخت واکسن کرده ایم و بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده ود کل کشور ۸۸درصد دز اول را تزریق کرده اند؛ به طوری که در حدود ۹۱درصد از مردم تهران دز اول و ۷۸ درصد هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

عین الهی یاد آوری کرد: در حدود ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و مردم به هیچ عنوان نگران  تامین واکسن نباشند.

وی ابراز داشت:واکسن آسترازنکا یک وضعیت استثماری است و می گویند این واکسن را بزنند تا بتواند به کشورهای دیگر بروند.

وزیر بهداشت گفت:با توجه به اینکه ۲۰روز از ورود امیکرون به ایران گذشته تاکنون خیلی زیاد دیده نشده و امیواریم بیشتر نشود.

عین الهی افزود:همچنان آمادگی کامل داریم و ۲۰ هزار کیت در کل کشور پخش شده است.

وزیر بهداشت:معتقدم واکسن های داخلی از اثر بخشی بسباز بالایی برخوردار است و ما پیگیر تایید واکسن های داخل توسط سازمان جهانی بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت از واکسن تولید داخل ادامه دارد،گفت:تاکنون ۳۰میلیون دز واکسن تولید داخل وارد شبکه مصرف شده است.واکسن نورا نیز امیدواریم تا یکماه آینده وازد چرخه مصرف شود.


کد مطلب: 11327

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11327/ارز-ترجیحی-دارو-تامین-شده-مردم-نگران-کمبود-نباشند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com