قانون جدید وزارت بهداشت ایتالیا برای ورزشکاران

واکسن نزنید؛ حق بازی در ایتالیا ندارید

11 دی 1400 ساعت 17:41

سالم‌خبر: وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد: ورزشکارانی که واکسن کرونا دریافت نکرده باشند اجازه بازی در این کشور را نخواهند داشت.


سالم‌خبر: وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد: ورزشکارانی که واکسن کرونا دریافت نکرده باشند اجازه بازی در این کشور را نخواهند داشت.

نتایج مثبت تست‎ها در دو کشور فرانسه و ایتالیا طی روزهای گذشته بیش از 100 هزار نفر در هر روز بوده و همین موضوع باعث شده که سختگیری بیشتری درباره تزریق واکسن اعمال شود.

دولت ایتالیا قانون اجباری شدن تزریق واکسن به ورزشکاران را تصویب کرده و این قانون از دوم ژانویه لازم الاجراست و مسئولان این کشور امیدوار هستند که با این روش بتوانند تا حد زیادی از شیوع سویه اومیکرون در بین ورزشکاران جلوگیری کنند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که ظرفیت ورزشگاه‌ها از 75 درصد به 50 درصد کاهش پیدا می‌کند و استفاده از ماسک در تمام طول بازی برای تماشاگران ضروری است. همچنین تنها کسانی که واکسن زده یا اخیرا به کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده‌اند اجازه حضور در ورزشگاه را دارند.
 
به این ترتیب تنها کسانی اجازه حضور در رختکن یا فضاهای بسته داخل ورزشگاه را دارند که مجوز تزریق واکسن را در دست داشته باشند. این یعنی بازیکنانی که تا به حال  واکسن دریافت نکرده‌اند اجازه بازی نخواهند داشت.

یکی از مقامات وزارت بهداشت ایتالیا به رادیو پونتو نووو گفت:« ورزشکاران ضد واکسن اجازه حضور مجدد در میادین در این فصل را نخواهند داشت. این بیماری جهانی موقعیت بسیار بحرانی ایجاد کرده و ما نمی‌توانیم تمام فداکاری‌هایی که در طول دو سال گذشته کردیم را نادیده بگیریم. این قانون تفاوتی مشخص بین کسانی که واکسن زدند و کسانی که از این کار خودداری کردند ایجاد می‌کند.»

تعداد بازیکنانی که واکسن نزده‌اند در لیگ ایتالیا بسیار کم است اما مشخص نیست که با توجه به قانون جدید تکلیف تیم‌هایی که برای برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس به این کشور سفر می‌کنند به چه صورت است.


کد مطلب: 11322

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11322/واکسن-نزنید-حق-بازی-ایتالیا-ندارید

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com