کشف ۱۰۰ میلیون داروی کمیاب احتکار شده در شمال تهران

11 دی 1400 ساعت 17:10

سالم خبر:رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف دو انبار بزرگ احتکار دارو با بیش از ۱۰۰ میلیون عدد انواع دارو در خیابان پاسداران خبر داد.


سالم خبر: رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف دو انبار بزرگ احتکار دارو با بیش از ۱۰۰ میلیون عدد انواع دارو در خیابان پاسداران خبر داد.

به گزارش سالم خبر، سرهنگ پیام کاویانی با اشاره به کشف این دو انبار احتکار دارو به تشریح جزئیات عملیات ماموران پلیس در این حوزه پرداخت و گفت:‌ مدتی قبل خبری مبنی بر دپو و نگهداری تعداد قابل توجهی داروی کمیاب و خاص در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته و در جریان آن ماموران این پلیس بررسی‌های اولیه برای راستی آزمایی از صحت آن را در دستور کار خود قرار دادند.  

وی با بیان اینکه صحت گزارش دریافتی از سوی ماموران تایید شد، اظهارکرد: در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای انجام عملیات اخذ شد.

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به انجام عملیات از سوی ماموران گفت:‌ماموران پلیس امنیت در عملیاتی همزمان به این دو انبار رفته و مجموعا بیش از ۱۰۰ میلیون عدد داروی کمیاب و خاص را که برخی از آنها اخیرا با افزایش چندبرابر قیمت در بازار نیز روبه‌رو شده‌ بودند، کشف و ضبط کردند.  

کاویانی درباره ارزش ریالی این داروهای احتکار شده نیز گفت:‌کارشناسان ارزش ریالی این اقلام را دست کم ۶۵ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی درباره شیوه تهیه و احتکار این داروها نیزگفت:‌در تحقیقات اولیه مشخص شد که  با تهیه فاکتورهای جعلی اقدام به تهیه دارو و احتکار آن کرده‌اند که البته تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.  

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه مالکان هر  دو انبار دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت:‌تحقیقات و بازجویی از این افراد برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده در دستور کار قرار دارد. همچنین محل مذکور نیز پلمب شده و داروها به وزارت بهداشت تحویل داده شد.


کد مطلب: 11320

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11320/کشف-۱۰۰-میلیون-داروی-کمیاب-احتکار-شده-شمال-تهران

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com