مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر در ایران:

با ماسک نمی‌شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم محرم گرفت

19 مرداد 1399 ساعت 14:52

سالم خبر: عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر در ایران درباره روند افزایش مبتلایان به کرونا در ایران هشدار داد و گفت: مراسم ماه محرم "معمولی" نیست و نمی‌توان اقدامات بهداشتی را رعایت کرد.


سالم خبر: عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر در ایران درباره روند افزایش مبتلایان به کرونا در ایران هشدار داد و گفت: مراسم ماه محرم "معمولی" نیست و نمی‌توان اقدامات بهداشتی را رعایت کرد.

به گفته مینو محرز هنوز تعداد قابل توجهی از مردم ماسک نمی‌زنند، رستوران‌ها و اماکن عمومی همه باز هستند.

این کارشناس بیماری‌های واگیر درباره خطر جدی ویروس کرونا افزود: در واقع ما در مقابله با اپیدمی کرونا شل گرفته‌ایم و در عوض ویروس قوی‌تر و واگیرتر شده است.
 
به گفته این عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه در ایران، ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است.

مینو محرز گفت: ویروس کرونا که در ماه‌های گذشته در دنیا گسترش پیدا کرده بود، ویروس کرونای نوع B بود. اکنون ویروس جهش یافته به عنوان ویروس کرونای نوع G شناخته می‌شود که می‌تواند تعداد بسیار بیش‌تری را مبتلا کند و اگر در یک جمع یک نفر ناقل باشد می‌تواند تعداد زیادی را مبتلا کند.

محرز در توضیح وضعیت بیمارستان‌ها در ایران گفت که آی‌ سی‌ یوهای بیمارستان‌ها اغلب تقریبا پر هستند و سرعت پیشرفت این بیماری در برخی افراد به قدری سریع است که تا بخواهیم اقدام درمانی کنیم، بیمار فوت می‌کند.
 
او درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایران هشدار داد که "با ماسک نمی‌شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم ماه محرم گرفت، زیرا عزاداران در این مراسم اشک می‌ریزند و عرق می‌کنند و ماسک خیس می‌شود، ماسک که خیس شود دیگر به درد نمی‌خورد.

او گفت که مراسم عزاداری ماه محرم یک تجمع معمولی نیست و امکان ندارد بشود در این مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی را برقرار کرد.

او خواستار آن شد که از طریق رسانه‌ها به مردم هشدار داده شود که خطر انتشار و گسترش کرونا در مراسم ماه محرم زیاد است و بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانند و عزاداری کنند.

به گفته محرز باید برگزاری مراسم پر جمعیت در حسینیه‌ها و تکیه‌ها، دادن نذری و صف‌های مردم برای گرفتن نذری امسال تعطیل شوند.


کد مطلب: 7485

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/7485/ماسک-نمی-شود-جلوی-انتشار-کرونا-مراسم-محرم-گرفت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com