۰

گجت پوشیدنی که آلزایمر را از بین می برد

تاریخ انتشار :
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۸۶۱۷
گجت پوشیدنی که آلزایمر را از بین می برد
سالم خبر: محققان دستگاهی ابداع کرده اند که با استفاده از پالس های الکتریکی حس بویایی را فعال می کند و به این ترتیب بیماری آلزایمر را از بین می برد.
 
به گزارش سالم خبر به نقل از دیلی میل، محققان دستگاهی شبیه عینک گوگل ابداع کرده اند که با تحریک حس بویایی در مبتلایان به آلزایمر این بیماری را از بین می برد.
 
محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزلند از یک گجت پوشیدنی رونمایی کرده اند که دور سر قرار می گیرد و پالس های الکترونیکی کوچکی روی پوست ایجاد می کند. هدف از این اقدام برانگیختن سیستم عصبی بویایی است.
 
به گفته محققان این قسمت از مغز در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر و پارکینسون از کار می افتد. دستگاه مذکور مجهز به ۶ الکترود است که طوری روی یک باند قرار گرفته اند که پالش های الکتریکی به طور مستقیم به قسمت گیجگاهی مغز دسترسی داشته باشند. این روند شامل سازماندهی حس های ورودی است. 
 
در حقیقت این دستگاه یک باند نازک است که روی گوش ها و دور صورت را می پوشاند. روی این باند الکترود هایی روی پل بینی، قسمت بالا و پایین پیشانی و پشت گوش ها قرار می گیرند.
 
یوسف اوزگور مولف ارشد این پژوهش از دپارتمان آناتومی دانشگاه اوتاگو می گوید: نتایج رضایتبخش اولیه مسیر را برای توسعه نخستین سیستم تحریک الکتریکی غیرتهاجمی فراهم کرده که منطقه بویایی مغز را هدف می گیرد. اعصاب بویایی در بخش هایی از عمق مغز ریشه دارند و روی حافظه و مسیریابی تاثیرگذار هستند.
کد مطلب : ۸۶۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما