۰
علی‌اصغر باقرزاده، دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402

برخی پزشکان از پرداخت مالیات معاف شدند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۴۰۶۶
برخی پزشکان از پرداخت مالیات معاف شدند
سالم‌خبر: دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کارانه پزشکان اعضای هیات علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و پزشکان متخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی از مالیات پلکانی حذف شده است.

علی اصغر باقرزاده، در تشریح مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گروه‌هایی از پزشکان که در بودجه ۱۴۰۲ مشمول معافیت مالیاتی قرار گرفته‌‎اند، افزود: در صحن مجلس ۲ پیشنهاد در مورد پزشکان مصوب شد که یکی از پیشنهادات در
مورد این بود که کارانه پزشکان از مالیات پلکانی مستثنی شود اما حقوق آنها شامل سقف حقوقی است که برای تمام افراد تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه کارانه پزشکان اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و پزشکان متخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی از مالیات پلکانی حذف شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: این معافیت مالیاتی تنها شامل این دو گروه شده و سایر پزشکان مشمول این مصوبه
نمی‌شوند و همچون عموم افراد جامعه باید مالیات بپردازند.

‌دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، با اشاره به دیگر پیشنهاد ارائه شده در صحن پیرامون حقوق پزشکان، یادآور شد: سقف حقوق کارکنان در لایحه دولت ۵۰ میلیون تومان درج شده بود که این میزان را در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس به ۵۵ میلیون تومان افزایش دادیم، همچنین در این مصوبه حق محرومیت از مطب پزشکان از سقف حقوق مستثنی شده و در این سقف دیده نخواهد شد.
کد مطلب : ۱۴۰۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما