۰

اطمینان‌خاطر کمیسیون بهداشت مجلس به عدم استیضاح عین‌اللهی و سکوت درباره بودجه!

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۳۸۲۷
اطمینان‌خاطر کمیسیون بهداشت مجلس به عدم استیضاح عین‌اللهی و سکوت درباره بودجه!
سالم‌خبر: در حالی که بسیاری از منتقدان و برخی اعضای کمیسیون‌های مجلس در نقد و تحلیل بودجه‌بندی 1402 بهداشت و درمان سخن گفته و آخر و عاقبت آن را تشدید کمبودهای دارویی و ایجاد مشکلات عدیده برای صنایع دارویی پیش بینی می‌کنند، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خود را موظف می‌داند که در سخنان خود به وزیر بهداشت و سلامت این اطمینان را دهد که از استیضاح خبری نیست و در دستور کار این کمیسیون قرار ندارد.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز گذشته گفت: استیضاح مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس، روند و فرایند خاص خود را دارد و موضوعی تحت عنوان بررسی استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار ندارد.

آنچه در این میان جای سوال دارد اینکه با توجه به تمامی مشکلات و تاثیرات منفی قابل پیش بینی بودجه 1402 بهداشت و درمان و هشدارهایی که از بودجه‌بندی بهداشت و درمان از سوی کارشناسان و متخصصان داده می‌شود، اما تاکنون از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام یا حرکتی یا حتی اظهار‌نظری به جز ورود به حواشی سیاسی، دیده یا شنیده نشده است. 

آیا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در این باره قصد ندارد حداقل با مسوولان همان وزارتی که مورد حمایت آنان است درباره‌ی این بودجه نشست‌های کارشناسی برگزار کنند تا با بررسی و تاسی به تمامی زوایای آن روزهای سیاه عدم دسترسی مردم به دارو را پیش بینی و با نظرات کارشناسی آن را اصلاح کنند؟ و مهمتر آنکه به رییس‌جمهوری گوشزد کنند که به رغم سخنان امیدبخش او که اظهار داشته در این بودجه سلامت مردم در نظر گرفته شده است، اتفاقا اینگونه نبوده و با این بودجه سالی سخت و پر از کمبود دارو برای بیماران و برای صنایع دارویی در پیش است!
کد مطلب : ۱۳۸۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما