۰

۵۰ درصد از مردم کشور دچار اضافه وزن هستند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۳۴۷۶
۵۰ درصد از مردم کشور دچار اضافه وزن هستند
سالم خبر: فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی گفت: یک چهارم جمعیت دچار اضافه وزن شده اند که کیفیت زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سالم خبر، عبدالرضا پازوکی در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک گفت: اضافه وزن و چاقی یکی از معضلات جامعه در حوزه سلامت است و بیش از ۶۰ درصد جمعیت ایران از مشکل اصافه وزن و چاقی رنج می‌برند که در حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از این معضل رنج می‌برند.

اوافزود: چاقی منشاء بیماری‌های فشار خون و دیابت ا است که یک چهارم جمعیت را درگیر کرده و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و بر طول عمر اثر منفی می گذارد.

به گفته او:  جراحی چاقی بر کاهش عوارض بیماری‌های ناشی از چاقی اثر خوبی گذاشته است؛ این  جراحی یک عمل ضروری برای سلامت بیماران است و یک جراحی زیبایی به حساب نمی‌آید.

او افزود: ایران بعد از آمریکا و چین سومین کشور از نظر تعداد مقالات در حوزه جراحی چاقی است. نـوآوری در زمینه ساخت تجهیزات حوزه جراحی چاقی اقدامات خوبی در ایران انجام شده است.

محمد کرمان ساروی دبیر علمی کنگره گفت: در پنجمین کنگره جراحی چاقی ۲۱ کشور دنیا شرکت می‌کنند و در این همایش ۱۹۰ سخنران مطالب علمی خود را به اشتراک خواهند گذاشت و این کنگره ۱۵ امتیاز باز آموزی خواهد داشت.

شهاب شهابی مسئول کمیته علمی کنگره چاقی گفت: جراحی چاقی نیازمند یک تیم چند تخصصی است.


 
کد مطلب : ۱۳۴۷۶
برچسب ها
اضافه وزن
نام شما

آدرس ايميل شما