۰
محمد پیکان پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

متفورمین دیابتی‌ها تا 6 ماه تامین شده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۱۳۳۹۱
متفورمین دیابتی‌ها تا 6 ماه تامین شده است
سالم خبر: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروی متفورمین بیماران دیابتی در بازار موجود است، گفت: دپو لازم این دارو به اندازه 6 ماه آینده دیده شده و نگرانی از کمبود این دارو وجود ندارد.

به گزارش سالم خبر، محمد پیکان پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با اشاره به اینکه داروی متفورمین بیماران دیابتی در بازار موجود است،گفت: دپو لازم این دارو به اندازه 6 ماه آینده دیده شده و نگرانی از کمبود این دارو وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پیش بینی‌های لازم در مورد تامین داروی متفورمین صورت گرفته و ذخیره مناسبی هم در مورد دارو و هم در مورد ماده اولیه تولید آن موجود است.

 مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه قیمت داروها از مسیر نسخه پزشک برای بیماران هیچ تغییر قیمتی ندارد، بیان کرد: به دنبال اجرای طرح دارویار، یارانه دارو به انتهای زنجیره (بیماران) تعلق می‌گیرد و افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو در خصوص انتشار لیست افزایش قیمت داروها، توضیح داد: قرار بود در حوزه دارو پرداختی از جیب بیماران ثابت بماند، هرگونه افزایش قیمت متوجه بیماران نیست و طبیعتا دارویی که بدون نسخه پزشک تهیه می شود، با نرخ آزاد است.

به گفته وی داروخانه‌ها موظف هستند هنگام تحویل دارو فیش پرداخت را ارائه دهند؛ در این صورت افراد می‌توانند به جزئیات مربوط به نرخ داروها و سهم پرداختی بیمه‌ها دسترسی داشته باشند.
کد مطلب : ۱۳۳۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما