۰
حمید عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی:

افزایش مراجعه‌ی دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا به مراکز درمانی

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۳۱۴۷
افزایش مراجعه‌ی دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا به مراکز درمانی
سالم‌خبر: یک متخصص بیماری‌های عفونی با هشدار نسبت به افزایش مراجعه دانش‌آموزان به مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان تا ۱۲ سال و بیماران ضروری است.

حمید عمادی با اشاره به اینکه همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است، افزود: مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد به‌ویژه دانش آموزان با علائم سرماخوردگی
به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: اکنون کرونا در حال کنترل است اما همه‌گیری جدید آنفلوآنزا آغاز شده است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده کنند و اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی است از رفتن به مراکز آموزشی خودداری کند.

عمادی یادآور شد: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار
می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف را از علائم آنفلوآنزا برشمرد و گفت: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

عمادی تصریح کرد: کودکان،
سالمندان، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و دارای نقص ایمنی بدن در معرض خطر ابتلا به نوع شدید و عوارض بیماری آنفلوآنزا هستند و باید واکسن آنفلوآنزا را هر چه سریعتر تزریق کنند.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا است و کسانی که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند با درخواست خود و تجویز پزشک می‌توانند از داروخانه‌ها واکسن را دریافت کنند.
کد مطلب : ۱۳۱۴۷
نام شما

آدرس ايميل شما