۰
دبیر علمی همایش کشوری قلب کودکان ایران:

بالاترین آمار پیوند قلب دنیا در دوران کرونا را داشته ایم

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۳۰۱۹
بالاترین آمار پیوند قلب دنیا در دوران کرونا را داشته ایم
سالم خبر: دبیر علمی نهمین همایش کشوری قلب کودکان ایران گفت: بیمارستان قلب شهید رجایی، بالاترین آمار پیوند قلب دنیا را در دوران کرونا داشته است.

به گزارش سالم خبر، محمد دلیلی، دبیر علمی نهمین همایش کشوری قلب کودکان ایران با اشاره به برگزاری نهمین همایش کشوری قلب کودکان ایران در بیمارستان قلب شهید رجایی، گفت: این همایش به مدت دو روز از ۳۱ شهریور لغایت اول مهر ۱۴۰۱ در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار خواهد شد. برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده و سعی داریم تمامی حیطه‌های قلب کودکان پوشش داده شود.

وی افزود: در روز نخست همایش مباحث مربوط به اکو کاردیوگرافی، آریتمی و الکتروفیزیولوژی، نارسایی و پیوند قلب، و همچنین موضوعات برگزیده که از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال و داوری شده را مطرح خواهیم کرد و در روز بعد مباحث مربوط به جراحی قلب، اینترونشنال کاردیولوژی، کاردیولوژی جنین و اکوکاردیوگرافی جنین مطرح خواهند شد.

دلیلی در ادامه به کاردیولوژی و اکوکاردیوگرافی جنین اشاره کرد و گفت: مبحث کاردیولوژی و اکوکاردیوگرافی جنین بسیار مبحث مهمی است و به خصوص در چند سال اخیر توجه به این مهم زیاد شده است. شناسه‌ها و شناسنامه‌هایی که در این زمینه در چند سال گذشته با نظر کارشناسان مختلف و در وزارت بهداشت تدوین و تصویب شده این وظیفه را به عهده پزشکان فوق تخصص قلب کودکان گذاشته است که نقص‌های قلب جنین را پیدا کرده و بر اساس علم روز دنیا به درمان و برنامه ریزی برای آن بپردازند.

وی افزود: بعضی از بیماری‌های قلب جنین در همان دوران جنینی قابل کنترل و یا درمان است و برای بعضی دیگر برنامه درمانی پس از تولد در نظر گرفته می‌شود.

دلیلی گفت: تمام مباحثی که در این همایش مطرح خواهد شد طبق متدها و استانداردهای روز دنیا است و خوشبختانه در رشته قلب کودکان ما فاصله محسوسی با کشورهای پیشرفته نداریم. در واقع اکثر کارهایی که در پیشرفته‌ترین کشورها انجام می‌شود، در کشور انجام می‌دهیم و حتی در بسیاری از زمینه‌های پزشکی از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم. به طور مثال الکتروفیزیولوژی کودکان که از سال ۱۳۸۷ در مرکز قلب شهید رجایی شروع شد را بسیاری از کشورهای دنیا ندارند، در صورتی که ما ۱۴ سال است به طور حرفه‌ای و آکادمیک در این زمینه فعال هستیم و از امسال هم برای تربیت فلوشیپ آن مجوز گرفته ایم.

وی افزود: رشته اینترونشنال کاردیولوژی سال‌ها است فعال بوده و ما یکی از بالاترین آمارهای دنیا را داریم. اکوکاردیوگرافی جنین هم در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در زمینه پیوند قلب هم بسیار فعال بوده ایم و مرکز قلب شهید رجایی بالاترین آمار پیوند قلب دنیا را در دوران کرونا داشته است.

دبیر علمی همایش افزود: این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان فوق تخصص قلب کودکان، متخصص و فوق تخصص قلب و عروق بالغین، فوق تخصص جراحی قلب، و متخصصین بیهوشی می‌باشد.
کد مطلب : ۱۳۰۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما