۰

داکسیفای رقیب بوتاکس شد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۳۰۰۹
داکسیفای رقیب بوتاکس شد
سالم خبر: بنابر کارآزمایی‌های بالینی انجام شده مشخص شد که رقیبی جدید برای بوتاکس ضد چروک با ماندگاری و تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به نام داکسیفای (Daxxify) با ماندگاری دو برابر پیدا شده است.

به گزارش سالم خبر، کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد، یک درمان واحد با یک فرمول جدید تا نه ماه طول می‌کشد.مشابه درمان بوتاکس ، داروی داکسفای با فلج کردن ماهیچه‌ها چین و چروک‌ها را محو می‌کند، اما حداقل دوبرابر درمان‌های فعلی دوام می‌آورد، با تزریق یکباره بین شش تا نه ماه است.

برای چندین دهه، یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی شامل تزریق حجم کمی از سم بوتولینوم به قسمت‌هایی از صورت بوده است.این سم یک عامل مسدود کننده عصبی-عضلانی است که برخی از عضلات صورت را فلج می‌کند و منجر به صاف شدن پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

رایج‌ترین برند درمانی بوتاکس آشنا است، با این حال، چندین شرکت دیگر در طول سال‌ها فرمولاسیون بوتولینوم رقابت کرده اند.با وجود این رقبا، بوتاکس اساساً چندین دهه بر بازار ضد چین و چروک تسلط داشته است، بدون اینکه نوآوری قابل توجهی در دنیای بیوتکنولوژی درمان ضد چروک وجود داشته باشد.

توسعه Daxxify سال‌ها طول کشید و در ابتدا بر روی تولید یک درمان ضد چروک شبیه بوتاکس متمرکز بود که نیازی به تزریق نداشت.

همانطور که تیم تحقیقاتی در Revance Therapeutics راه‌های مختلف برای تثبیت مولکول‌های سم را بررسی می‌کردند، یک فناوری پپتیدی جدید را توسعه دادند که به طور غیرمنتظره‌ای طول مدت درمان را افزایش داد.

یک کارآزمایی انسانی فاز ۳، که شامل نزدیک به ۳۰۰۰ شرکت‌کننده بود، نشان داد که Daxxify در کاهش چین و چروک‌ها موثر است، اما بسیار بیشتر از درمان‌های فعلی دوام داشت.اثرات تزریق بوتاکس معمولاً بعد از حدود سه ماه از بین می‌رود، اما کارآزمایی بالینی نشان داد که Daxxify حداقل شش ماه و در برخی از بیماران تا ۹ ماه به طول انجامید.

داکسفای در ابتدا سال ۲۰۲۰ برای تایید FDA آماده بود، اما ترکیبی از تاخیرهای همه گیر و مسائل کنترل کیفیت در کارخانه تولید این شرکت منجر به توقف طولانی مدت مجوز نهایی آن شد.

مارک فولی، مدیر عامل Revance گفت: این درمان برای عرضه در سال ۲۰۲۳ به طور گسترده در دسترس خواهد بود و به گروهی از پزشکان منتخب تحویل داده می‌شود.

فولی افزود: ما هیجان زده هستیم، زیرا برای اولین بار در بیش از ۳۰ سال است که یک نوروتوکسین خلاقانه به بازار آورده می‌شود و درست همانطور که بوتاکس در زمینه‌های بالینی مختلف استفاده می‌شود، این شرکت در حال بررسی این موضوع است که چگونه Daxxify می‌تواند چندین مشکل پزشکی از جمله میگرن، اسپاسم عضلانی و حتی مثانه بیش فعال را درمان کند.
کد مطلب : ۱۳۰۰۹
نام شما

آدرس ايميل شما