۰
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو

نگرانی اصلی داروخانه ها از اجرای طرح دارویار است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۲۷۶۷
نگرانی اصلی داروخانه ها از اجرای طرح دارویار است
سالم خبر: مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح دارویار، گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲۰۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شد.

به گزارش سالم خبر، سید حیدر محمدی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲,۰۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت و ۲,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پیگیر مطالبات داروخانه‌ها هستیم و در مورد پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی برای صنعت نیز وزیر بهداشت با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و برای اینکه نقدینگی با مشکل مواجه نشود، تقاضا کردیم ۶ ماه مهلت داده شود.

حیدری افزود: البته در مورد بحث نقدینگی اولیه درخواست کردیم ۲۰ درصد را زمان ثبت سفارش و مابقی را بعد از ترخیص پرداخت کنند.

وی گفت: در خصوص مواد اولیه مقرر شد قیمت‌ها با الگوگیری از قیمت‌های وارداتی انجام شود و اگر تولیدکنندگان مواد اولیه تمکین نکنند، اجازه واردات مواد اولیه صادر می‌شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو افزود: همچنین در مورد بحث فرماندهی قرارگاه، وزیر بهداشت نیز به رئیس جمهور پیشنهاد کرد که ابلاغ برای یک نفر صادر شود تا دستگاه‌ها به خط شده و این موضوع مهم است و باید انجام شود.
کد مطلب : ۱۲۷۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما