۰

کرنبری از ابتلا به زوال عقل پیشگیری می کند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۲۳۴۱
کرنبری از ابتلا به زوال عقل پیشگیری می کند
سالم خبر: طبق یک مطالعه جدید، افراد مسن سالمی که به طور منظم کرنبری می خورند، ممکن است حافظه و عملکرد مغز بهتری داشته باشند و همزمان کلسترول شان کاهش یابد.

به گزارش سالم خبر به نقل از وب مِد، نتایج این مطالعه نشان داد که افراد ۵۰ تا ۸۰ ساله که به مدت ۱۲ هفته معادل یک فنجان کرنبری تازه در روز می‌خوردند، بهبود قابل توجهی در حافظه خود از رویدادهای روزمره داشتند.

همزمان، در افراد شرکت‌کننده در این مطالعه جریان بیشتری از اکسیژن و گلوکز به بخش‌های مهمی از مغز که از حافظه پشتیبانی می‌کنند، مشاهده شد.

دکتر «دیوید ووزور»، محقق ارشد از دانشگاه ایست آنگلیا نورویچ بریتانیا، می‌گوید: «یافته‌ها بسیار دلگرم‌کننده هستند، به‌ویژه که مصرف کرنبری تنها در طول ۱۲ هفته توانست بهبودهای قابل توجهی در حافظه و عملکرد مغز ایجاد کند.»

کرنبری عمدتاً در شمال ایالات متحده و جنوب کانادا رشد می‌کند. آنها مملو از ریزمغذی‌هایی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، به ویژه آنتوسیانین ها و پروآنتوسیانیدین ها، که به توت‌ها، رنگ قرمزشان را می‌دهند و مشخص شده است که مهارت‌های فکری را بهبود می‌بخشند.

اما تحقیقات قبلی نشان داد که نوشیدن آب کرنبری مهارت‌های فکری را بهبود نمی بخشد اما می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

در مطالعه حاضر، ۱۲ هفته مصرف روزانه کرنبری نه تنها حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد، بلکه کلسترول بد LDL را نیز کاهش می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که کرنبری می‌تواند سلامت رگ‌های خونی از جمله عروق مغز را بهبود بخشد.

اما ووزور تاکید می‌کند همه نباید هر روز شروع به مصرف کرنبری کنند. وی گفت: «علاوه بر این، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند باید قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنند.»
کد مطلب : ۱۲۳۴۱
برچسب ها
کرنبری زوال عقل
نام شما

آدرس ايميل شما