۰
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

دادگاه پرونده مافیای دارو دوم مرداد ماه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۱۲۲۸۸
دادگاه پرونده مافیای دارو دوم مرداد ماه برگزار می‌شود
سالم‌خبر: سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده شرکت دارویی «اکتوورکو» و دریافت ارزهای دولتی، گفت: دادگاه این پرونده دوم مرداد سال جاری در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود.

مسعود ستایشی در نخستین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده مافیای دارو و پرونده «اکتوورکو» که ارزهای دولتی دریافت کرده بودند، گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه کیفری یک استان تهران در شعبه پنجم تحت رسیدگی قرار دارد و فرایند رسیدگی در جریان است.

وی
اظهار داشت: جلسه دادرسی دوم مرداد سال جاری برگزار خواهد شد و اگر فرد یا افرادی مرتکب جرم شده باشند و مجرمیت احراز شود برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این ذبیح الله خداییان سخنگوی وقت قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ فروردین ماه در نشست خبری درباره مافیای دارو گفت: با گزارش سازمان اطلاعات سپاه در سال ۱۳۹۹ برای این پنج شرکت دارویی پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل شد که در خصوص یکی از این شرکت‌ها
با نام اکتوورکو، پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. روشی که این شرکت یا مسئولان این شرکت برای گرفتن ارز دولتی داشتند به این شکل بود که مدیران این شرکت، اقدام به ثبت شرکت‌هایی کرده بودند که از کانال آن شرکت‌ها نسبت به خرید و واردات موارد اولیه دارو اقدام می‌کردند و ارز دولتی می‌گرفتند. این شرکت‌ها از طریق جعل مدارک و فاکتورهای خرید و افزایش ساختگی قیمت‌ها، موفق شده بودند مبالغ زیادی ارز دولتی اخذ کنند که در حدود ۹۲ میلیون یورو بود.
کد مطلب : ۱۲۲۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما