۰

آنتی بیوتیک ها ابتلا به بیماری التهابی روده را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۲۲۰۸
آنتی بیوتیک ها ابتلا به بیماری التهابی روده را افزایش می‌دهد
 سالم خبر: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که هرچه سالمندان آنتی بیوتیک بیشتری مصرف کنند، خطر ابتلا به بیماری التهابی روده (IBD) در آنها بیشتر است. بیماری التهابی روده به طیفی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می‌شوند.

به گزارش سالم خبر، به گفته متخصصان این یافته‌ می‌تواند افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های "کرون" و "کولیت اولسراتیو" (انواع شایع IBD) در بین افراد مسن را توجیه کند.

آدام فای، محقق ارشد این مطالعه از نیویورک گفت: تصور می کنیم که در افراد مسن عوامل محیطی مهمتر از ژنتیک هستند. وقتی به بیماران جوان با تشخیص‌ بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نگاه ‌کنیم، معمولا یک سابقه خانوادگی قوی وجود دارد اما در افراد مسن اینطور نیست، بنابراین در واقع عاملی در محیط است که این بیماری را تحریک می کند.

برای این مطالعه، متخصصان آمریکایی سابقه تجویز آنتی بیوتیک برای ۲.۳ میلیون بزرگسال ۶۰ سال به بالا در دانمارک را که در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ به بیماری التهابی روده مبتلا شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، متخصصان بین مصرف هر گونه آنتی بیوتیک و افزایش خطر ابتلا به بیماری التهابی روده ارتباط مستقیم مشاهده کردند و خطر ابتلا با مصرف هر دوره آنتی بیوتیک به طور قابل توجهی افزایش یافت.
 
کد مطلب : ۱۲۲۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما