۰
رییس مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت:

در بیماریابی مبتلایان به اچ آی وی با مشکل مواجه هستیم

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۲۱۹۷
در بیماریابی مبتلایان به اچ آی وی با مشکل مواجه هستیم
سالم خبر: در خصوص درمان بیماری اچ آی وی (HIV) در کشور مشکلی وجود ندارد اما در زمینه بیماریابی با مشکل جدی مواجه هستیم که باید وقفه‌ای که در این ۲ سال شیوع کرونا ایجاد شده را با مطالعات و کار بیشتر جبران کنیم.

به گزارش سالم خبر، محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست یک روزه شبکه تحقیقات HIV کشور در کرمانشاه افزود: متاسفانه کرونا آسیب های جدی به زیرساخت ها وارد کرده و بسیاری از تصمیمات که در دنیا و در کشور ما صورت گرفته ما را از اهداف خود در کنترل بیماری ها دور کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون با علم و آگاهی بیشتر که نسبت به بیماری کرونا پیدا کرده ایم و باتوجه به اینکه روند بیماری تغییر پیدا کرده می توانیم تصمیمات خیلی بهتر و موثرتری بگیریم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت کنترل برخی بیماری ها از جمله HIV و اجرای دستورالعمل ها و بیماریابی، تشخیص بیماری و پیگیری های لازم در این خصوص دچار آسیب جدی شده است و خیلی از مبتلایان از تشخیص و درمان جامانده اند و باید با کاهش بار بیماری کرونا این مساله با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی تاکید کرد: برای کنترل و پیشگیری از HIV، باید به فکر برنامه ریزی های جدید باشیم و در بیماریابی فعال تر عمل کنیم.

دکتر گویا افزود: دانشگاه باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته باشد و تحقیقات جدید و کاربردی در راستای بیماریابی، تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که دچار کووید شده اند، دچار عوارض طولانی مدت این بیماری از جمله عوارض قلبی، جسمی و روانی می شوند که این مساله نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرمانشاه گفت: امیدوارم با تلاش های صورت گرفته برای ۲ سال آینده با همدلی و کمک یکدیگر از نقشه جدیدی برای مهار این بیماری استفاده کنیم.
کد مطلب : ۱۲۱۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما