۰

۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۲۱۸۸
۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند
سالم خبر: رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان این‌که ۱۳۲ بیمار مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند؛‌ گفت:‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

به گزارش سالم خبر، محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره افزایش تعداد موارد شناسایی‌شده سرخک در کشور اظهار کرد:‌ تاکنون ۱۳۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور تأیید شده است، بیشترین مبتلایان در گروه سنی زیر ۱۰ سال هستند.

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، شامل اتباع ایرانی و غیرایرانی، می‌توانند با مراجعه به تمام مراکز بهداشتی، ‌این واکسن را دریافت کنند.

زهرایی در پاسخ به این سؤال که "آیا واکسن سرخک به اتباع فاقد مجوز اقامت نیز تزریق می‎‌شود؟" تصریح کرد: واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان و بدون نیاز به مدرک خاصی است؛‌ واکسیناسیون برای همه افراد،‌ صرف‌نظر از نحوه و وضعیت اقامتشان در کشور رایگان انجام می‌‎شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ در اتباع غیرایرانی،‌ واکسن سرخک به گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال تزریق می‌شود؛‌ اگر افراد به کودکان خود در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد وجود ندارد و در صورتی که در ۱۲ و ۱۸ ماهگی واکسن را دریافت نکرده‌اند سریعاً به مراکز بهداشت مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.
کد مطلب : ۱۲۱۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما