۰

قرص کرونای فایزر در پیشگیری از بیماری تاثیری ندارد

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۲۱۴۳
قرص کرونای فایزر در پیشگیری از بیماری تاثیری ندارد
سالم خبر: شرکت فایزر اعلام کرد که داروی کووید-۱۹ موسوم به پاکسلووید در پیشگیری از ابتلای اعضای خانواده بیمار آلوده به کروناویروس اثربخش نبوده است.

به گزارش سالم خبر، شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد: نتایج یک آزمایش گسترده نشان داد که درمان ضد ویروسی پاکسلووید برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در پیشگیری از ابتلای افرادی که با بیمار آلوده به کروناویروس زندگی می‌کنند، موثر نبوده است.

در این بررسی ۳۰۰۰ بزرگسال که در تماس نزدیک با فردی بودند که علائم بیماری در او وجود داشت و به تازگی آزمایش کووید-۱۹ او مثبت شده بود، شرکت کردند. به این افراد به مدت پنج یا ۱۰ روز داروی پاکسلووید یا دارونما داده شد.

بررسیها نشان داد در افرادی که دوره پنج روزه مصرف دارو را گذرانده بودند احتمال ابتلا به عفونت نسبت به گروه دریافت کننده دارونما، ۳۲ درصد کمتر بوده است. این میزان همچنین با ۱۰ روز مصرف پاکسلووید به ۳۷ درصد افزایش یافت. با این حال، این نتایج از نظر آماری بی‌اهمیت هستند و ممکن است تصادفی بوده باشند.

شرکت فایزر اعلام کرد: با این حال داده‌های ایمنی در این کارآزمایی با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان داده بود این قرص‌ها تقریبا ۹۰ درصد در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، موثر است. هرچند لازم است مدت پنج روز بلافاصله پس از شروع علائم بیماری مصرف ‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "آلبرت بورلا"، مدیر اجرایی فایزر گفت: هرچند از نتیجه این مطالعه خاص ناامید شده‌ایم، اما نتایج بدست آمده بر داده‌های مربوط به اثربخشی و ایمن بودن دارو برای بیماران که در آزمایش قبلی مشاهده کرده‌ایم، تاثیری نمی‌گذارد.


 
کد مطلب : ۱۲۱۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما