۰
روح‌الله مزینانی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو:

هیچ‌گونه سهمیه ارزی برای هیچ فرد خاصی نخواهیم داشت

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۲۰۵۲
هیچ‌گونه سهمیه ارزی برای هیچ فرد خاصی نخواهیم داشت
سالم‌خبر: مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو گفت: در حوزه تجهیزات بی‌نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود.

روح‌الله مزینانی همچنین افزود: با ایجاد سازوکار رقابت سالم، در حوزه تجهیزات پزشکی مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و تأمین با اولویت تولید دانش‌بنیان مدنظر است.

با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت، اظهار کرد: ۱۱ هزار متخصص
شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم؛ اما در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده‌اند و ظرفیت به‌کارگیری آن‌ها در کشور وجود دارد.

وی افزود: حدود ۳۶۰ هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده و ۱۲۰ هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و ۶۰ هزار IRC برای تولیدات داخلی فعال است.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در کشور یک هزار و ۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی
و حدود دو هزار تأمین کننده فعالیت دارند؛ همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

مزینانی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، مفهومی به نام سهمیه ارزی ویژه برای هیچ فردی نخواهیم داشت و سیاست‌دهی تعدادی و ارزی برای تأمین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تأمین‌کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش‌بنیان، اقدام می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۲۰۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما