۰
محمد پیکان‌پور، مشاور رییس سازمان غذا و دارو:

بیمه‌ها در حمایت از بیماران کم‌کاری می‌کنند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۱۱۸۸۸
بیمه‌ها در حمایت از بیماران کم‌کاری می‌کنند
سالم‌خبر: محمد پیکان‌پور، مشاور رییس سازمان غذا و دارو گفت : سیر نزولی تخصیص ارز طی سنوات قابل مشاهده است. از سال ۱۳۹۷ با اختصاص 3/9 میلیارد دلار به دارو این میزان ارز در سال 1398 به 3/2 میلیارد دلار و در سال1399 به 2/6 میلیارد دلار رسید. این سیر نزولی منطبق بر سیر صعودی کمبود دارو بوده است چنانچه در سال حدود ۴۲ قلم کمبود دارویی داشتیم که در سال ۱۳۹۸ به ۷۸ قلم و در سال ۱۳۹۹ به ۱۱۳ قلم رسید.

وی گفت: البته در سال ۱۴۰۰ به علت تخصیص بهتر ارز ترجیحی تعداد اقلام کمبود به طور میانگین کاهش پیدا کرد، اما این کمبود که رخ می‌دهد ما به‌التفاوت به سبب افزایش قمیت دارو باید به بیماران اختصاص یابد.

پیکان‌پور تاکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر باید با افزایش حمایت از بیماران و پوشش حداکثری موجب شوند کمترین هزینه از جیب بیمار پرداخت شود درحالی‌که کم‌کاری دستگاه‌های مربوطه باعث شده پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا کند

وی همچنین گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون رویه ناکارآمد منابع تخصیص یافته ذیل ارز ترجیحی دارو روزبه‌روز افزایش یافته است بطوریکه برخورداری دهک دهم نسبت به دهک اول ۱۵/۱ برابر است و هدفی که سیاستگذار برای حمایت از بیماران داشته محقق نشده و ارز ترجیحی به درستی تخصیص نیافته است.

 
کد مطلب : ۱۱۸۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما