۰

ماجرای خطا در ثبت ۱۳ میلیون واکسن در سامانه واکسیناسیون

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۱۳۱۷
ماجرای خطا در ثبت ۱۳ میلیون واکسن در سامانه واکسیناسیون
سالم خبر: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن توضیح داد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت؛ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن اظهار کرد: در چند ماه اول آغاز واکسیناسیون در سامانه تیتک استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نمی شد و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.

در بهمن ۹۹ زمانی که اولین محموله واکسن وارد ایران شد، هنوز سامانه های بهداشتی سیب، سینا، ناب و پارسا که در مراکز واکسیناسیون برای ثبت واکسن مورد استفاده قرار می گرفتند به سامانه تیتک غذا و دارو متصل نبودند و طبیعت از آنجایی که امکان به تعویق افتادن واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان وجود نداشت تزریق واکسن افرادی که در معرض خطر ابتلای بالایی قرار داشتند آغاز و ثبت واکسن آنها به صورت دستی انجام شد.

به گفته سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اتصال سامانه حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن هم هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر دلیلی محقق نشده بود در سامانه انجام شد و در ادامه واکسیناتور تصور می‌کرد ثبت اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش می‌کرد. در نهایت سازمان غذا و دارو با سرور قوی تری و  اعلام به سامانه های سطح یک برای استعلام از سرویسی متفاوت از غذا و دارو مشکل ثبت واکسن را حل کرد.

 
کد مطلب : ۱۱۳۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما