۰
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

۶۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۱۳۱۲
۶۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند
سالم خبر: ۶۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال جامعه دارای اضافه وزن و چاقی هستند و این عارضه در بزرگسالان روند افزایشی دارد.

به گزارش سالم خبر، زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت اجرای برنامه ملی تغذیه سالم ( ۱۵ تا ۳۰ دی ) افزود: همچنین بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن بویژه چاقی شکمی هستند و مصرف بی رویه فست و فودها، مواد قندی، استفاده کمتر از میوه ها و سبزیجات و عدم تحرک بدنی کافی باعث افزایش چاقی در کشور شده است.

۵۰ درصد مردم تحرک بدنی کافی ندارند

عبداللهی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد مردم تحرک بدنی کافی ندارند در حالیکه باید روزی نیم ساعت پیاده روی تند داشته باشند و البته شیوع بیماری کرونا و پرهیز از حضور در تجمعات باعث شد مردم بیشتر دچار اضافه وزن شوند.

وی تصریح کرد: لازم است افراد در خانه به دلیل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی حرکات کششی و تحرک بدنی داشته باشند و فعالیت‌های نشستنی باعث اضافه وزن و چاقی می شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به اجرای برنامه ملی تغذیه سالم که قرار است از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در سطح کشور برگزار شود اشاره کرد و گفت: این برنامه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، سپاه، ناجا، بهزیستی، بسیج و رسانه ها برگزار می شود و هدف از اجرای آن انتشار اطلاعات و پیام های تغذیه ای با بحران کرونا است.

وی افزود: این پیام را به مردم می رسانیم که تغذیه مناسب و سالم از شدت بروز بیماری کرونا کاسته و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

عبداللهی اظهار داشت: افرادی که تغذیه بد و ناسالم دارند سیستم ایمنی بدن آنها تضعیف شده و مقاومت کمتری در برابر بیماری کرونا دارند و شدت این بیماری در آنها بیشتر است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون در کنار تغذیه سالم باعث پاسخ مناسب بدن در مقابل عملکرد سیستم ایمنی می شود و افراد باید موقع تزریق واکسن ناشتا نباشند زیرا باعث افت فشار خون شده و لازم است آب و مایعات کافی بنوشند. 

عبداللهی تصریح کرد: مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و مایعات لازم است زیرا سیستم ایمنی بدن بویژه در موقع تزریق واکسن بهتر عمل می کند و کم آبی منجر به عملکرد نامطلوب این سیستم می شود.

عبداللهی گفت: افراد باید آب آشامیدنی، چای کمرنگ، غذاهای آبکی، آبمیوه های خانگی و شیر را قبل و بعد از انجام واکسیناسیون مصرف کنند زیرا پاسخ بدن به تزریق واکسن بهتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید الگوی غذایی مناسب داشته باشیم، مصرف کمتر قند و شیرینی، شکلات و نمک باعث افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا می شود.
کد مطلب : ۱۱۳۱۲
نام شما

آدرس ايميل شما