۰

واکسیناسیون نوبت اول کرونا در ایران ۸۲ و در اروپا ۶۴ درصد است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۱۰۲۵
واکسیناسیون نوبت اول کرونا در ایران ۸۲ و در اروپا ۶۴ درصد است
سالم خبر: متوسط کشوری نوبت اول واکسیناسیون افراد ۱۲ سال به بالا در ایران ۸۲ و در اروپا ۶۴ درصد بود.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن اعلام در وبینار معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: متوسط کشوری نوبت دوم واکسیناسیون ۱۲ سال به بالا ۶۵ درصد، متوسط کشوری نوبت اول واکسیناسیون افراد ۱۸ سال به بالا ۸۳ درصد، متوسط کشوری نوبت دوم واکسیناسیون ۱۸ سال به بالا ۶۶ درصد، متوسط کشوری واکسیناسیون نوبت اول ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۳ درصد و متوسط کشوری واکسیناسیون نوبت دوم افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۵۴ درصد بوده است.

وی ادامه داد: دغدغه کنونی ما پوشش گروه های سنی ۶۰ سال به بالا در نوبت سوم واکسیناسیون کروناست که دستورالعمل آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: امیدواریم با افزایش سرعت و اتمام واکسیناسیون این گروه بتوانیم به سراغ گروه های سنی پایین تر برای واکسیناسیون نوبت سوم برویم.

گویا تصریح کرد: باید گروه های سیار واکسیناسیون در محل های پرخطر برای گروه های سنی پرخطر فعال تر عمل کنند. به ویژه در جمعیت غیرایرانی که پوشش حدود ۳۰ درصد است با انتظارات هنوز فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در عین حال بیش از دو میلیون نوبت در نوبت های اول و دوم واکسیناسیون به غیرایرانی ها واکسن تزریق شده است، اظهار داشت: باید با کمک استانداری ها و فرمانداری ها و به وسیله اقناع سازی، این گروه را برای واکسیناسیون ترغیب کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه به بررسی هفتگی وضعیت موجود همه گیری کرونا در کشور پرداخت و گفت: هفته چهارم آبان ۱۴۰۰ مطابق با هفته ۹۱ همه گیری کرونا در کشور بود. در این هفته شاهد ادامه روند نزولی بستری ها و فوتی ها بر اثر کرونا بودیم.

گویا افزود: روند سرپایی نیز کاهش چشمگیری یافته و از ۵۳ هزار به ۴۱ هزار مورد رسیده است. فوتی ها نیز از ۹۶۴ به ۸۳۳ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در استان تهران با جمعیت و اهمیتی که دارد موارد بستری کاهشی است و از ۱۰۱۵ به ۹۳۴ مورد و در سرپایی از ۲۴۲۷ به ۱۵۵۵ مورد و فوتی ها نیز از ۱۳۵ به ۱۰۶ مورد رسیده است.

گویا وضعیت استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری را نگران کننده اعلام کرد و خواستار تمهیداتی برای کاهش این روند شد.

وی متوسط کشوری فوتی ها را ۱۰ مورد در یک میلیون نفر اعلام کرد و بیان داشت: گلستان با دو مورد در میلیون کمترین فوتی و بوشهر با ۳۰ و خوزستان با ۲۱ درصد بیشترین میزان فوتی را در بین استان ها در این هفته داشته اند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شایع شد.

 
 
 
کد مطلب : ۱۱۰۲۵
نام شما

آدرس ايميل شما