۱

بیماری آلزایمر مغز بیمار و شغل اعضای خانواده را هدف می گیرد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۲۵۷
بیماری آلزایمر مغز بیمار و شغل اعضای خانواده را هدف می گیرد
سالم خبر: سختی بیماری آلزایمر را نه تنها مبتلایان به آن که اطرافیان و اعضای خانواده بیمار در مدت زمان طولانی تری درک کرده و به جان خریده اند. شاید درک تاثیرات منفی این بیماری بر زندگی فردی و خانواده بیل گیتس فرزند یک پدر 92 ساله ی دچارآلزایمر بود که او را ترغیب به سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری برای دارو و درمان این بیماری کرد.

طی سال های اخیر شمار قربانیان این بیماری افزایش یافته است و دلیل آن نیز شناخته نشدن یک راه درمان مشخص برای آن است.

اتحادیه آلزایمر در فاصله سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ میلادی سهم مرگ و میر افراد مبتلا به این بیماری ۸۹ درصد رشد کرده است در حالی که مرگ افراد مبتلا به سرطان سینه در این بازه زمانی یک درصد، افراد مبتلا به سرطان پروستات نه درصد، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی ۱۴ درصد و افراد مبتلا به اچ آی وی ۵۴ درصد کاهش یافته است.

 اتحادیه آلزایمر در گزارش اخیر خود به بررسی اثرات اقتصادی این بیماری نه از جنبه هزینه های درمانی و خارج شدن افراد مبتلا به این بیماری از بازار کار ، بلکه از جنبه  تاثیر وجود این قبیل بیماران در خانه روی وضعیت اشتغال افراد خانواده یا افرادی که مسولیت مستقیم مراقبت از آن بیمار را بر عهده دارند پرداخته است.
 
این  اتحادیه در گزارش خود  نوشت: ۵۷ درصد از افراد خانواده  فرد دچار بیماری آلزایمر در دوره  حاد این بیماری  یا دیر به  محل کار خود می رسند یا اینکه  مجبور به خروج زودتر از موعد از  محل کار خود هستند. اما  تنها ۴۷ درصد از افرادی که سالمندان دیگری در خانه دارند این شرایط را تجربه می کنند. در نتیجه  نگهداری کنندگان از بیماران آلزایمر بهره وری پایینی در شغل خود دارند و فرصت افزایش درآمد و پیشرفت شغلی از انها سلب می شود.

۱۸ درصد از افرادی که فردی دارای بیماری آلزایمر را در خانه دارند و مسولیت نگهداری از آنها را بر عهده دارند مجبور شدند کار تمام وقت خود را به کار نیمه وقت تبدیل کنند، ۱۶ درصد  مجبور به درخواست مرخصی های طولانی می شوند . مرخصی هایی که به آنها امکان رسیدگی بهتر به امور بیمار به خصوص در دوره های حاد بیماری را بدهد. در  مورد بیمارانی که در شرایط بسیار بد قرار دارند ، احتمال ضرورت یافتن ترک کامل کارتوسط افرادی که نگهداری از این بیمار را برعهده دارند افزایش پیدا می کند . آمار نشان می دهد ۹ درصد از  افرادی که از بیماران  آلزایمر نگهداری می کنند مجبور به ترک کامل کار می شوند  و ۸ درصد پیشنهاد های ارتقای شغلی را نمی پذیرند.

۷ درصد از افرادی که از بیماران آلزایمر نگهداری می کنند در  طول  این دوره اخطارهایی در مورد ضعف عملکردشان در محیط کاری دریافت می کنند که این اخطارها ضمن به خطر انداختن  موقعیت شغلی  می تواند مانع بزرگی در  مسیر  افزایش  دستمزدهای ماهیانه انها شود.۷ درصد از افرادی که از این بیماران نگهداری می کنند مزایای کاری خود را به دلیل کیفیت نا مناسب عملکردشان در محیط کار از دست می دهند یا مزایایی کمتر از انتظار را دریافت می کنند و ۶ درصد  مجبور به بازنشستگی زود هنگام می شوند . این تغییر در وضعیت  اشتغال افرادی که از بیماران مبتلا به آلزایمر نگهداری می کنند نشان دهنده بزرگی اثر اقتصادی  این بیماری است .
 
تغییر در وضعیت  اشتغال افرادی که از یک بیمار مبتلا به آلزایمر در منزل  نگهداری می کنند
سهم تغییر
۵۷ درصد دیر حاضر شدن درمحل کار یا زود خارج شدن  از محیط کار برای رسیدگی به امور بیمار
۱۸ درصد کار تمام وقت خود را به نیمه وقت تبدیل می کنند
۱۶ درصد مرخصی های طولانی مدت می گیرند
۹ درصد ترک کار می کنند
۸ درصد موقعیت ارتقای شغلی را  رد می کنند
۷ درصد اخطار به دلیل ضعف عملکرد دریافت می کنند
۷ درصد مزایای کاری را از دست می دهند
۶ درصد زودتر از  موعد بازنشسته می شوند
 
 
 
کد مطلب : ۲۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما