۰

۱ میلیارد دوز واکسن کرونا، وعده رهبران گروه هفت به جهان

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۹۹۱۸
۱ میلیارد دوز واکسن کرونا، وعده رهبران گروه هفت به جهان
سالم خبر: بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا تعهد کشورهای بزرگ صنعتی جهان برای تامین یک میلیارد دوز واکسن را، "گامی بزرگ به سوی واکسیناسیون جهان" خوانده است.

 به گزارش سالم خبر،نخست وزیر بریتانیا در روز پایانی اجلاس گروه هفت در کورنوال بریتانیا گفت این کشورها با این کار، رویکرد ملی‌گرایانه به واکسن کرونا را رد کرده‌اند.

آقای جانسون گفت: "جهان برای رد کردن برخی از رویکردهای خودخواهانه و ملی‌گرایانه‌ای که واکنش‌های اولیه به همه‌گیری را آلوده کرده بود به ما چشم دارد تا تمام قدرت دیپلماتیک، اقتصادی و علمی خود را برای شکست همیشگی ویروس کرونای ۲۰۱۹ به کار بگیریم.

نخست وزیر بریتانیا افزود اعضای گروه هفت قرار است واکسن‌ها را یا مستقیما و یا از طریق برنامه جهانی کووکس سازمان ملل متحد در اختیار کشورهای فقیر بگذارند.

تفاهم‌نامه پایانی این اجلاس در عین حال شامل تعهد اعضای گروه برای برچیدن بخش عمده تولیدات برق از زغال سنگ و رسیدن به اهداف کاه آلاینده‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰ می‌شود.

آقای جانسون انتقادها از ناکافی بودن یک میلیارد واکسن برای تامین نیاز کشورهای فقیر را رد کرد و گفت: بریتانیا با حداکثر سرعت ممکن واکسن تولید و توزیع می‌کند.

این مقام بریتانیایی وعده داد که تمام جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ واکسینه خواهد شد.

در بخش‌های دیگری از این تفاهم‌نامه کشورها متعهد شده‌اند که:

سیستم هشدار زودهنگام را برای بحران‌های سلامتی آینده بهبود ببخشند.

نیروگاه‌های تولید برق از زغال سنگ را که از تکنولوژی جمع‌آوری کربن بی‌بهره‌اند برچینند و برای کمک به کاهش آلاینده‌ها در کشورهای فقیر ۷۰ میلیارد دلار جمع‌آوری کنند.

با تاثیر چین در تجارت جهان مقابله کنند و سیاست‌هایی را که جریان شفاف و منصفانه اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کند به چالش بکشند.

از چین بخواهند که به حقوق بشر احترام بگذارد، به ویژه در ژینژیانگ، جایی که دولت این کشور متهم به آزار اقلیت ایغور است.
۴۰ میلیون دختر را تا سال ۲۰۲۶ به مدرسه بفرستند.

این تفاهم‌نامه در عین حال خواستار تحقیق شفاف کارشناسان زیر نظر سازمان بهداشت جهانی درباره مبدا ویروس کرونا شدند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود نهادهای اطلاعاتی امنیتی این کشور بر سر مبدا حیوانی یا آزمایشگاهی ویروس کرونا اختلاف نظر دارند.

نخست وزیر بریتانیا نیز گفته است: "از شواهدی که ما داریم به نظر نمی‌رسد این ویروس مبدا آزمایشگاهی داشته باشد اما واضح است که باید با نگاهی باز به این موضوع نگریست."‌

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز گفته است که جهان بر سر مبدا این ویروس به شفافیت و روشنی نیاز دارد.
کد مطلب : ۹۹۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما