۰

جانبازان علیه کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۹۸۷۵
جانبازان علیه کرونا واکسینه شدند
سالم خبر: مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جانبازان به ترتیب اولویت از ۷۰ تا ۲۵ درصد علیه کرونا واکسینه شدند، گفت: این واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

محمد تاج فرد مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: واکسیناسیون جانبازان بر اساس هماهنگی این اداره کل و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده و شامل خانواده ها و فرزندان شاهد و ایثارگر نمی شود و آنها باید بر اساس برنامه کشوری واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن علیه کرونا دریافت کنند.

وی اظهار داشت: همه دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس هماهنگی انجام شده، قبل از مهرماه و آغاز سال تحصیلی در برابر کرونا واکسینه می شوند و امیدواریم که واکسیناسیون عمومی بیماری کرونا تحت کنترل در آید و مهار شود.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول واکسیناسیون ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین دو شهید و بالاتر واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند.

واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی و توانبخشی با هماهنگی مرکز علوم پزشکی مربوطه در همان محل مرکز درمانی انجام می شود و در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری طی هماهنگی با وزارت بهداشت در شبکه های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واکسیناسیون صورت می گیرد.  

آمارها نشان می دهد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور متوسط ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و همچنان شکاف عظیمی میان کشورهای دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.

در ایران نیز تاکنون بیش از سه میلیون نفر دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.

 
 
 
کد مطلب : ۹۸۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما