۲
۱

اعلام ثبت‌نام و نحوه دریافت انسولین قلمی در استان تهران

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۹۸۷۱
اعلام ثبت‌نام و نحوه دریافت انسولین قلمی در استان تهران
سالم‌خبر: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران جزئیات نحوه ثبت‌نام و دریافت حواله الکترونیکی انسولین قلمی را برای بیماران ساکن در برخی مناطق و شهرستان‌های شهر و استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

 طرح سرشماری و ثبت بیماران دیابتی در سامانه «مدیریت بیماری‌های نادر» با هدف دسترسی به آمار به‌روز بیماران دیابتی دریافت‌کننده انسولین قلمی به منظور برآورد دارو و خدمات مورد نیاز
این بیماران از ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز شده است.

در این طرح اطلاعات تمامی بیماران مصرف‌کننده انسولین قلمی ثبت و حواله انسولین بدون درج داروخانه صادر می‌شود. در نتیجه بیمار هر ماه با در دست داشتن نسخه دارویی و مراجعه به داروخانه محدوده سکونت می‌تواند به دریافت سهمیه انسولین خود اقدام کند.

بر این اساس، بیماران ساکن تهران در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (مناطق شهرداری ۱، ۳، ۴، ۷، ۱۴، ۱۳،
۱۲، ۸) با مراجعه به درمانگاه دیابت یکی از بیمارستان‌های امام حسین (ع)، آیت‌الله طالقانی، شهدای تجریش، لقمان حکیم، مهدیه، طرفه و شهدای گمنام که به محل سکونت آنان نزدیک‌تر است، می‌توانند به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بیماران ساکن شهرستان‌های دماوند، ورامین، پاکدشت، پیشوا، شمیرانات، بومهن، پردیس، رودهن، آبعلی، فیروزکوه، لواسان، اوشان، فشم و جاجرود نیز می‌توانند به بیمارستان‌های مذکور مراجعه
و حواله الکترونیک انسولین قلمی خود را دریافت کنند.

بر اساس این اطلاعیه، بیماران مبتلا به دیابت باید با در دست داشتن نسخه انسولین در دفترچه بیمه (یا سربرگ پزشک)، کارت ملی و قبض آب، مدرک محل سکونت (قبض آب، برق یا گاز، اجاره نامه) به درمانگاه دیابت بیمارستان‌های مذکور بروند و پس از ثبت‌نام و دریافت حواله الکترونیکی، به داروخانه‌های معین توزیع‌کننده انسولین برای دریافت دارو مراجعه کنند.
کد مطلب : ۹۸۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا علی جانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی طرح خوبی است .