۰

واکسن جانسون&جانسون در انگلیس مجوز گرفت

تاریخ انتشار :
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۹۸۳۲
واکسن جانسون&جانسون در انگلیس مجوز گرفت
سالم‌خبر: واکسن جانسون&جانسون پس از فایزر-بایون‌تک، آسترازنکا و مدرنا، به عنوان چهارمین واکسن در انگلیس مجوز مصرف دریافت کرد.

 آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس، مجوز استفاده از واکسن جانسون‌&جانسون در این کشور را که با شیوع افسار گسیخته گونه هندی کرونا مواجه است؛ تائید کرد.

مقاومت این واکسن که توسط شرکت داروسازی جانسِن تحت لیسانس جانسون‌&جانسون تولید می‌شود،حدود ۶۷ درصد تخمین زده شده است. برخی تحقیقات صورت گرفته هم نشان می‌دهد که این واکسن
از شدت بیماری ناشی از ابتلا به کرونا و نیاز به خدمات بیمارستانی می‌کاهد.

وزیر بهداشت انگلیس این واکسن را باعث تقویت برنامه واکسیناسیون در کشور خوانده که به گفته او تاکنون از مرگ ۱۳ هزار نفر جلوگیری کرده است. «مت هنکاک» معتقد است که واکسن جانسون‌ اندجانسون که برخلاف سایر واکسن‌های تولید شده به یک دوز تزریق نیاز دارد، می‌تواند سهم مهمی در برنامه دولت برای تزریق واکسن‌های تقویتی ایفا کند.

انگلیس حدود ۲۰ میلیون دوز از واکسن جانسون‌&جانسون را سفارش داده است. پروفسور
«جاناثان ون‌تم» معاون عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس می‌گوید که این واکسن همچنین می‌تواند به افرادی تزریق شود که دسترسی به آن‌ها برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا دشوار است.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس مجوز استفاده از این واکسن را به دلیل نگرانی‌ها درباره عارضه لختگی خون، کمی با تاخیر صادر کرد. آوریل گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به دلیل تشکیل لخته خون در بدن ۸ نفر از افرادی که واکسن جانسون اند جانسون در این کشور زده بودند متوقف کرد. یک
هفته بعد تزریق این واکسن در آمریکا از سر گرفته شد؛ اما آژانس پزشکی اروپا توصیه کرد که مساله لختگی خون به اطلاعات مربوط به عوارض جانبی این واکسن اضافه شود.

جانسون&جانسون ادعا می‌کند که این واکسن دربرابر گونه‌های مختلف کرونا مقاوم است. آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که سطح اثر بخشی این واکسن در بین ۴۳ هزار و ۷۸۳ آمریکایی ۷۲ درصد بوده است. این میزان در آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی هم به ترتیب ۶۶ و ۵۷ درصد بوده است. در مجموع میزان اثر بخشی این واکسن ۶۷ درصد قید شده است.
 
کد مطلب : ۹۸۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما