۰
علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به سوال سالم‌خبر:

فعلا وجود قارچ سیاه در کشور تایید نمی‌شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۹۸۲۳
فعلا وجود قارچ سیاه در کشور تایید نمی‌شود
سالم‌خبر: تاکنون موردی از قارچ سیاه یا ویرو‌س جهش‌یافته به طور  فراگیر در سطح کشور نداشته‌ایم .در حال حاضر ویروس انگلیسی و ویروس‌های جهش‌یافته فعلا فقط محدود به مناطق جنوبی بوده و فعلا در حد کنترل هستند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در پاسخ به سوال سالم‌خبر درباره ممنوعیت تردد به کشورهای با وضعیت قرمز کرونا گفت: درحال حاضر ۲۵ کشور در سطح دنیا ، ممنوعیت پرواز و رفت‌وآمد دارند که هند و پاکستان نیز جز این دسته قرار دارند . سازمان جهانی بهداشت تقریبا هر هفته لیست را بروزرسانی می‌کند ضمن اینکه ما علاوه بر آن لیست براساس منطقه ممکن است کشورهایی را اضافه کنیم.
 
وی در ادامه مطرح کرد: کشورهایی در لیست منع پرواز و منع رفت‌وآمد در لیست سازمان جهانی بهداشت قرار دارند ایران نیز طبق آن لیست ممنوعیت به کشورها را اعمال می‌کند؛ پرواز به
کشورهای منطقه مانند پاکستان و هند از مدتی پیش ممنوع شده است.
 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شیوع قارچ سیاه در ایران عنوان کرد: ویروس کرونا به شکل‌های گوناگونی خود را نشان داده است. درحال حاضر برنامه وزارت بهداشت برای بیمارستان‌ها این است که راهنماهای بالینی و دستورالعمل‌های کمیته علمی به صورت منظم بروزرسانی شوند و سپس به بیمارستان‌ها نیز ابلاغ شوند.
 
رئیسی همچنین افزود: همه موارد و عوارض ناشی از کرونا در کمیته علمی مورد بحث و بروز رسانی قرار می‌گیرند و پس از آن به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌شوند؛ تاکنون ما مورد این چنینی یا فراگیر در سطح کشور نداشته‌ایم .در حال حاضر ویروس انگلیسی و ویروس‌های جهش‌یافته فعلا فقط محدود به مناطق جنوبی بوده و فعلا در حد کنترل هستند. 
 
وی درباره جهش های ویروس کرونا بیان کرد: زمانی که می‌گوییم ویروسی هندی، انگلیسی
یا برزیلی است به این معناست که این ویروس‌ها همان ویروس ووهان است که جهشی در آنها صورت گرفته است اما سوش قالب در یک کشور را به خود گرفته‌اند و آن کشور موضوع را گزارش کرده و عنوان آن کشور را گرفته است. پایه اصلی همه ویروس‌ها همان ویروس قبلی است حتی ممکن است در کشوری همان جهش صورت گیرد به عنوان مثال اگر یک ویروس برزیلی در ایران کشف شد این مورد الزاماً به این معنا نیست که فردی از برزیل به ایران آمده است زیرا ممکن است این جهش در ویروس ایران صورت گرفته باشد اما نوع و سکانس آن همان جهشی است که در برزیل نیز وجود دارد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه موج چهارم کرونا در ایران موجی کاملا انگلیسی بود، تصریح کرد: خوشبختانه موج چهارم در حال کنترل شدن است ضمن اینکه وضعیت کشور، وضعیتی نسبتا با ثباتی است و دولت بسیار دقت داشته است و فعلا وجود قارچ سیاه در کشور  صادق نیست.
کد مطلب : ۹۸۲۳
نام شما

آدرس ايميل شما