۰

آغاز ثبت‌نام جاماندگان ۸۰ ساله واکسیناسیون در سامانه سلامت

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۹۶۸۷
آغاز ثبت‌نام جاماندگان ۸۰ ساله واکسیناسیون در سامانه سلامت
سالم خبر: افراد بالای ۸۰ سال که تا کنون واکسن نزده‌‌اند و با آنها تماسی گرفته نشده است، در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

به گزارش سالم خبر، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری اظهار کرد:  امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور همه اعضا برگزار شد و در مورد روند کلی کشور و وضعیت دنیا، توضیحاتی داده شد.

او ادامه داد: ویروس کرونا در کشور‌هایی مثل هند و برزیل همچنان در حال تاخت و تاز است، اما خوشبختانه در کشور ما روند بیماری به صورت نزولی است و پیک و قله بیماری را پشت سر گذاشتیم و این بخاطر تلاش‌های مردم و همکاری هایشان است. امیدواریم خیلی سریع تخت‌های بیمارستان‌ها هم خالی شوند، زیرا با وجود کاهش سیر نزولی ویروس، همچنان ورودی بیمارستان‌ها زیاد است.

پایان وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر رسیده و ۲۶۳ شهر با وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد داریم و روند کرونا رو به کاهش است.

رییسی افزود: روند کاهشی در ایران بسیار چشمگیر است؛ دو هفته پیش شهر‌های قرمز ما به ۳۰۱ رسیده بود اما خوشبختانه با این روند نزولی، تعداد به ۴۳ رسید.

او ادامه داد: در ۲۶ استان روند کاملی نزولی شده و در ۲۲ استان اگرچه به قله رسیده ایم، اما هنوز شاهد روند نزولی نیستیم و امیدواریم که شهر‌های قرمز از ۴۶ هم کمتر شود.

رییسی بیان کرد: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، تهران، آذربایجان شرقی و هرمزگان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و امیدواریم این استان‌ها هم از این وضعیت خارج شوند و شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و مرگ و میر در این استان‌ها باشیم.

هر گونه سفر در ایام عید سعید فطر ممنوع است

او درباره مصوبات مطرح شده در جلسه گفت: تردد در روز‌های منتهی به عید سعید فطر از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه، ۲۵ اردیبهشت در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد منع شده است. افرادی که از این قانون سرپیچی کنند طبق روال قبل، جریمه خواهند شد. جریمه تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رییسی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای شیوع ویروس جهش یافته، تردد است که این منع تردد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

هشدار به مشاغل گروه یک و دو 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: چند هفته گذشته، در شهر‌های قرمز و نارنجی فقط مشاغل گروه یک فعال بودند اما اکنون به دلیل روند کاهشی ویروس در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته، فعالیت کنند.

او افزود: اگر در این مدت این گروه‌ها از قوانین تخطی کردند، صنف متخلف در شهر‌های قرمز به مدت سه هفته و در شهر‌های نارنجی به مدت دو هفته، پلمپ خواهد شد.

جاماندگان واکسن کرونا به سایت سلامت مراجعه کنند

رییسی در مورد واکسیناسیون گفت: از ساعت ۱۴ امروز سامانه سلامت ما باز خواهد بود و افراد بالای ۸۰ سال که تا کنون واکسن نزده اند و با آن‌ها تماسی گرفته نشده، با ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه می‌توانند ثبت نام کنند و نیاز به حضور به هیچ فضای بهداشتی برای دریافت واکسن نیست.

او ادامه داد: اگر بخواهیم هفته آینده نوبت واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها را اعلام کنیم، نوبت ۸۰ سال به بالا نمی‌سوزد و واکسن به اندازه کافی داریم و جای نگرانی نیست.

رییسی افزود: طبق مصوبه جدید امروز تمام ارگان‌های نظامی و انتظامی، وزارت آموزش پرورش، علوم، ورزش و جوانان موظف شدند تا فضا‌های مناسب و بزرگ با تهویه مناسب در اختیار ما برای واکسیناسیون قرار دهند و نیرو‌هایی در اختیار ما قرار دهند تا با نظم و با کمترین تجمع روند واکسیناسیون انجام شود.

زمان برگزاری آزمون ها در دوران کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: طبق مصوبات بر اساس توضیحات وزیر علوم و آموزش و پرورش و رای و تایید ستاد کرونا، کنکور سراسری کنکور سراسری در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیر برگزار می‌شود.  آزمون‌های کارشناسی ارشد ۶ تا ۸ مرداد، کاردانی به کارشناسی ۲۲ مرداد، کانون وکلا دادگستری ۲۵ تیر و نظام مهندسی ۱۳ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

او ادامه داد: آزمون پایه نهم و دوازدهم ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد به‌صورت حضوری، سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت، سمپاد در ۲۰ و ۲۱ خرداد و مرحله دوم المپیاد در ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله بعد ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود.

رییسی افزود: سایر آزمون‌ها مانند آزمون استخدامی و آزمون که جمعیت کمی دارند، سر موعد مقرر خود برگزار می‌شوند. 
کد مطلب : ۹۶۸۷
نام شما

آدرس ايميل شما