۰

فاجعه‌ی کرونا در کشور جدی است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۹۶۸۶
فاجعه‌ی کرونا در کشور جدی است
سالم‌خبر: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: خطر خارج شدن کنترل پاندمی و تکرار اوضاع هند، بسیاری کشورهای دیگر را تهدید می‌کند.

مایک رایان، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت: در پاندمی کرونا، بسیاری کشورها در آستانه وضعیتی مشابه هند هستند. اقدامات احتیاطی لازم در خیلی از نقاط جهان اعمال نمی‌شوند این در حالی است که گونه‌های جدید و جهشی ویروس در حال چرخش هستند و سرعت عفونت تصاعدی است.

این سخنان هشدارآمیز در حالیست که تناقض بین سخنان وزیر بهداشت و درمان و کارشناسان ستاد مقابله با کرونا قابل تامل است. سعید نمکی از عبور از پیک چهارم و پر تلفات کرونا در کشور سخن می‌گوید و کارشناسان این حوزه از شدت یافتن و ناآرامی کرونا تا یک ماه آینده در بسیاری از شهرها از جمله پایتخت خبر می‌دهند.

اما آنچه نقشه‌های جهانی ‌گیری کرونا از آن حکایت می‌کنند اما به نظر کارشناسان نزدیک‌تر است چرا که ایران از نظر میزان موارد قطعی ابتلا که روزانه مثبت اعلام می‌شود پشت سر کشورهایی مانند هند و بنگلادش و برزیل ایستاده است.

این نقشه‌ها اگر به چاشنی سیاست‌ و سیاست‌بازی آمیخته نشوند نشان از جدی بودن فاجعه ی کرونا در کشور دارد. کشوری که مسوولان آن، خود را قهرمان عرصه ی مبارزه با کرونا و اولین‌ها در صنعت واکسن‌سازی می‌خوانند اما غافل از آنکه هند با صنعت پیشروی واکسن خود این قائله را تاکنون به کرونا باخته است.
 
 
کد مطلب : ۹۶۸۶
نام شما

آدرس ايميل شما