۰

کرونا در ایران طغیان کرده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۹۴۸۱
کرونا در ایران طغیان کرده است
 سالم خبر: شاهد طغیان کرونا در اکثر مناطق کشور هستیم، تخت‌های بستری و «آی سی یو» بیمارستان ها پر شده و عمده موارد ابتلای جدید در کشور از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است.

به گزارش سالم خبر، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور به شدت رو به افزایش است، اکثریت قریب به اتقاق تخت های بخش های کرونا در بیمارستانها و نیز همه تخت های «آی سی یو» در بیمارستان ها پر است و متاسفانه در کل کشور گرفتار وضعیت وخیم و نگران کننده ای شده ایم.

وی گفت: گرچه نوع ویروس کرونا برای همه بیماران مبتلا تست نمی شود اما به احتمال بسیار زیاد نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است که در کل کشور تاخت و تاز می کند و باعث این وضعیت شده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: حدود یک سوم کشور در وضعیت قرمز کرونایی و بخش بسیار بزرگتری نیز در وضعیت نارنجی است، روند افزایشی کرونا فعلا ادامه دارد، یکی از راههای مقابله و کنترل آن، اعمال قرنطینه ۱۰ روزه در شهرهای قرمز است که پیشنهاد آن را در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده ایم و امیدوارم پذیرفته شود تا بتوانیم از این وضعیت بسیار سخت عبور کنیم.

مردانی با اشاره به سیر صعودی مراجعه بیماران کرونا به بیمارستانها و بستری این بیماران گفت: با توجه به پر شدن بخش های کرونا در اکثر بیمارستانهای کشور، اقدام عاجلی که انجام شده این است که با ابلاغ وزارت بهداشت همه اعمال جراحی و خدمات غیر اورژانسی در بیمارستانها فعلا تا اطلاع ثانوی ممنوع شده، فقط اعمال جراحی اورژانسی انجام می شود و تخت هایی که با این اقدام خالی می ماند در اختیار بیماران کرونا قرار می گیرد.


 
 
 
کد مطلب : ۹۴۸۱
نام شما

آدرس ايميل شما