۰

آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۹۴۸
آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان نیست
سالم خبر  :سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد مبتلایان به سرطان وجود ندارد، افزود: به نظر می‌رسد در برخی موارد تعمدی در رابطه با ارائه آمارها وجود داشته باشد.
 
احمد همتی، سرطان ها را یکی از عوامل اصلی بروز مرگ و میرها در کشور و تهدیدی جدی برای سلامت دانست به خانه ملت گفت: با کنترل بیماری های عفونی و توسعه امکانات درمانی الگوی مرگ و میر تغییر و سرطان ها هم اکنون نقش زیادی در بروز مرگ و میرها دارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد مبتلایان به سرطان وجود ندارد، افزود: در سال های گذشته به آمار توجهی چندانی نمی شد اما در سال های اخیر آمارگیری مورد توجه قرار گرفت؛ بنابراین آمارها به مرحله ای نرسید که بتوان آمار علمی و دقیقی داشته باشیم و بسیار متفاوت است البته به نظر می رسد در برخی موارد تعمدی در رابطه با ارائه آمارها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از عوامل موثر در سرطان ها، ادامه داد: از سویی مسئولان متولی باید آمارهای دقیق تری از سرطان ها داشته باشند و ارائه کنند تا بر مبنای آمارها با توجه به تعداد و نوع سرطان بتوان تحلیل درست و علمی داشته باشیم و پیشگیری های لازم را انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، دخانیات را یکی از عوامل موثر در شیوع سرطان ها دانست و گفت: آلودگی های زیست محیطی، نوع مواد غذایی و استرس ها از عوامل موثر در بروز سرطان ها است؛ البته این عوامل قابل پیشگیری بوده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب می توان نسبت به کنترل آنها اقدام کرد.

همتی با بیان اینکه وزارت بهداشت در درمان برخی سرطان ها موفق عمل کرده است، ادامه داد: بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی بهداشت ایران در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر رتبه خوبی داشته و حتی جلوتر از شاخص های جهانی است.

نماینده مردم سمنان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه باید در زمینه مبارزه با بیماری های غیرواگیر اقدامات بیشتر و موثرتری داشته باشیم، تصریح کرد: در پیشگیری از سکته های قلبی، مغزی، دیابت و فشارخون گامی جدی برداشته شود زیرا اگر تمرکز لازم را بر روی این موضوع داشته باشیم تا میزان زیادی کاهش می یایند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای مقابله با بیماری های غیرواگیر باید بر روی مدیریت ها تمرکز کرد، گفت: نیاز است مشکلات سد راه طرح تحول نظام سلامت برطرف شود تا تمرکز مناسب را داشته باشیم.
کد مطلب : ۹۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما