هشدار جراحان پلاستیک به مردم؛

مراقب مداخله گران غیر پزشک باشید

24 اسفند 1399 ساعت 14:29

سالم خبر: رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از هموطنانی که متقاضی اعمال جراحی زیبایی هستند، درخواست کرد با آگاهی و اطلاعات مستند، نسبت به انتخاب پزشک خود اقدام کنند.


سالم خبر: رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از هموطنانی که متقاضی اعمال جراحی زیبایی هستند، درخواست کرد با آگاهی و اطلاعات مستند، نسبت به انتخاب پزشک خود اقدام کنند.

به گزارش سالم خبر، حامد باطنی، رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در نشست خبری به وضعیت جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در دوران کرونا پرداخت و گفت: اعضای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، اهمیت زیادی برای سلامت مردم قائل هستند و این اهمیت موضوع در دوران کرونا، بیشتر شده است.

وی با عنوان این مطلب که ما برای سلامت مردم و کادر درمان ارزش و اهمیت زیادی قائل هستیم، افزود: جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در دوران کرونا با نظارت‌های سختگیرانه‌تری انجام می‌شود.

باطنی با اظهار تأسف از دخالت افراد غیر پزشک در امور پزشکی و انجام کارهای زیبایی، گفت: دخالت افراد غیر حرفه‌ای در امور تخصصی پزشکان، با صدمات جبران ناپذیری برای دریافت کنندگان این خدمات همراه است.

وی ادامه داد: تجربه جراحی خوشایند خواهند بود که متناسب با معیارهای علمی صورت گرفته باشد. در غیر این صورت منجر به وقایع ناخواسته می‌شود که بعضاً جبران ناپذیر خواهند بود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از مردم درخواست کرد به جای توجه به تبلیغات مجازی، به اطلاع رسانی‌های انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی و همچنین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اعتماد کنند.

باطنی همچنین به چهارشنبه آخر سال و حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کادر درمان و بیمارستان‌های کشور تحت فشار شیوع بیماری کرونا قرار دارند، بهتر است هموطنان برای همراهی با مدافعان سلامت، کاری نکنند که سلامت خود و دیگران را به خطر بیاندازد.

وی افزود: آسیب‌های حوادث چهارشنبه سوری بعضاً غیر قابل جبران هستند و البته هزینه‌های زیادی نیز بر فرد و خانواده آسیب دیده و نظام سلامت کشور تحمیل می‌کنند.


کد مطلب: 9361

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/9361/مراقب-مداخله-گران-غیر-پزشک-باشید

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com