۰

شیوع کرونا در افراد زیر ۱۰ سال نگران کننده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۹۳۱۸
شیوع کرونا در افراد زیر ۱۰ سال نگران کننده است
سالم خبر: استاندار تهران با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در کودکان اعلام کرد: شیوع این ویروس در افراد زیر ۱۰ سال رو به افزایش است و این شرایط بسیار نگران کننده است.

به گزارش سالم خبر، انوشیروان محسنی بندپی  استاندار تهران در پایان جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: هفته دوم اسفندماه نسب به هفته اول میزان بستری ها در بخش مراقبت های ویژه ۴.۷ درصد و در بخش تخت های عادی بیمارستانی ۱۷ درصد رو به افزایش است اما در بخش فوتی ۳.۷ درصد استان تهران کاهش داشته است.

وی افزود: نگران شیوع ویروس کرونا در افراد زیر ۱۰ سال هستیم که در بهمن ماه این میزان در کودکان هفت تا هشت درصد بوده اما اکنون به ۱۱.۱ درصد رسیده است و این میزان همچنان در حال رشد است.

استاندار تهران ادامه داد: باید اقدامات مراقبتی و پروتکل های بهداشتی برای کودکان افزایش یاید تا مانع سرایت این ویروس برای افراد زیر ۱۰ سال شویم.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی بیمارستان ها در سطح استان تهران پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی دارند که تلاش داریم این بیمارستان ها را در دو ماه اول سال آینده افتتاح کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: نگران شلوغی در بازار شب عید هستیم که از شهروندان می خواهیم حتی الامکان در روزهای پایانی سال در این اماکن حضور پیدا نکنند چرا که سرعت شیوع این ویروس در اماکن شلوغ بسیار بالا است.

وی درباره شلوغی مترو و اتوبوس نیز گفت: شهرداری امسال نسبت به افزایش ناوگان یک بار با ورود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و بار دیگر با با ورود ۱۱۰ دستگاه اقدام کرده و اکنون نیز به دنبال سرعت بخشیدن به کارخانه واگن‌سازی است که در حال حاضر تنها اقدام موثر برای مردم در زمینه مترو و اتوبوس استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی است.
 
استاندار تهران یادآور شد: در مورد دستفروش ها نیز شهرداری مکلف شده تا مکان های وسیع تری را در مکان های پر تردد و شلوغ از جمله میدان تجریش در اختیار دستفروشان قرار دهد تا تراکم جمعیت را به حداقل برسانیم.
کد مطلب : ۹۳۱۸
نام شما

آدرس ايميل شما