۰
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اعلام کرد:

فاز دوم مطالعات واکسن رازی فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۹۳۰۵
فاز دوم مطالعات واکسن رازی فردا آغاز می‌شود
سالم‌خبر: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اعلام کرد که فاز دوم واکسن رازی فردا سه‌شنبه آغاز می‌شود و نتایج فاز اول این واکسن به سازمان غذا و دارو می‌رود.

محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: امروز درمورد نتایج تزریق واکسن رازی بر 13 نفر جلسه ای با مسوولان سازمان غذا و دارو داریم تا گزارشی به آنها ارائه دهیم که خوشبختانه تاکنون نتایج بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این واکسن گفت: امروز تزریق واکسن رازی بر 13 نفر تمام شد و قرار است از روز سه شنبه 120 نفر دیگر مورد تزریق این واکسن قرار گیرند.

فلاح مهرآبادی با اشاره به طریقه ایمن سازی دوز
استنشاقی این واکسن بیان کرد: فردی که در دو نوبت واکسن رازی را تزریق کرده به صورت بالینی در برابر ویروس ایمن می‌شود اما همچنان امکان دفع ویروس و انتقال آن وجود داشته باشد که دوز استنشاقی این اتفاق را به حداقل می‌رساند و اگر فردی با ویروس مواجه شد به آن مبتلا نمی‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توان ماسک‌ها را از صورت برداشت؟ تصریح کرد:  فقط زمانی که 80 درصد از افراد جامعه واکسینه شوند می‌توان ماسک‌ها را از صورت برداشت به عبارت دیگر اینگونه نیست اگر کسی واکسن زد یا دوز استنشاقی واکسن رازی را
دریافت کرد می‌تواند ماسک نزند بنابراین ما فقط زمانی که به 80 درصد واکسیناسیون برسیم، می‌توانیم به مردم اعلام کنیم ماسک‌هایشان را دور بیندازند.

او ادامه داد: کشورهایی که در پوشش واکسیناسیون خوب عمل کردند هنوز نمی‌توانند بگویند چه زمانی می‌توان پروتکل‌ها را برداشت و به زندگی عادی بازگشت اما آنطور که پیش بینی شده سال 2023 می‌توان به واکسیناسیون جمعی رسید.

فلاح درمورد تفاوت این واکسن با واکسن برکت گفت: انشالله پس از فاز یک، سازمان غذا و دارو که اطلاعات دوطرفه از اثربخشی این واکسن‌ها دارد میزان اثرگذاری هر دو واکسن را اطلاع رسانی می‌کند.
 
 
 
کد مطلب : ۹۳۰۵
نام شما

آدرس ايميل شما