عملکرد مطلوب واکسن اسپوتنیک وی در برابر جهش های کووید-۱۹

10 اسفند 1399 ساعت 15:18

سالم خبر: تزریق مجدد واکسن "اسپوتنیک وی" برای مقابله با جهش های کووید-۱۹ اثربخشی مطلوبی دارد.


سالم خبر: تزریق مجدد واکسن  اسپوتنیک وی برای مقابله با جهش های کووید-۱۹ اثربخشی مطلوبی دارد.

به گزارش سالم خبر، محققان روسی اعلام کردند: در یک بررسی تازه اثربخشی واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک وی به منظور محافظت در برابر جهش های جدید کروناویروس مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج خوبی داشته است.

"دنیس لوگونوف" معاون تحقیقات مرکز گامالیا در روسیه گفت: مطالعه اخیر انجام شده توسط این مرکز نشان داد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک وی در برابر جهش های جدید کروناویروس، از جمله سویه جهش یافته در انگلیس و آفریقای جنوبی عملکرد بسیار خوبی دارد.

انتظار می رود نتایج این آزمایش به زودی منتشر شود اما این اولین نشانه چگونگی انجام آزمایش ها بوده است. در حال حاضر جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

واکسن های به اصطلاح وکتور ویروسی - مانند اسپوتنیک وی و واکسن ساخته شده توسط آسترازنکا- از ویروسهای اصلاح شده بی خطر به عنوان ناقل برای انتقال اطلاعات ژنتیکی استفاده می کنند که به بدن کمک می کند تا در برابر عفونتهای آینده مصونیت ایجاد کند. در واکسیناسیون مجدد از همان واکسن اسپوتنیک وی بر اساس وکتور آدنوویروس استفاده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، لوگونوف گفت: ما معتقدیم که واکسن های مبتنی بر وکتور در واقع برای واکسیناسیون های آینده بهتر از واکسن های مبتنی بر سیستم های دیگر عمل می کنند.


کد مطلب: 9245

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/9245/عملکرد-مطلوب-واکسن-اسپوتنیک-وی-برابر-جهش-های-کووید-۱۹

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com