رویترز گزارش داد:

آلودگی هوا خطر فشارخون بالا در کودکان را افزایش می دهد

25 ارديبهشت 1397 ساعت 11:42


سالم خبر: مطالعه ای در ایالات متحده نشان می دهد که زنان بارداری که در معرض هوای آلوده قرار دارند ریسک فشار خون فرزند آنان افزایش می یابد.

به گزارش سالم خبر از رویترز نوئل مولر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، در این باره می گوید: یافته های مطالعات ما نشان می دهد که در معرض آلودگی قرار گرفتن زنان باردارعلاوه بر سلامت مادر بر سلامت جنین او نیز تاثیر منفی دارد.

این تیم تحقیقاتی با بررسی اطلاعات مربوط به 1293 مادر و فرزند و همچنین بررسی فشار خون کودکان آنان از سن 3 تا 9 سال به این نتیجه رسیدند کودکانی که در اواخر دوره بارداری در رحم در معرض میزان بالا آلودگی هوا قرار می گیرند ۶۱ درصد بیشتر دچار فشارخون بالا می شوند.

مولر تاکید می کند که ما نمی توانیم به زنان باردار توصیه کنیم که محل زندگی خود را تغییر دهند که این مساله امکان پذیر نیست اما می توانیم توصیه کنیم که زنان باردار باید تا حدامکان از قرارگیری در معرض مناطق پرترافیک دوری کنند تا از آلودگی هوا به دور باشند.

به گفته محققان، فشارخون بالا در دوره کودکی می تواند منجر به فشارخون بالا در بزرگسالی شود. 

محققان در نشریه فشارخون گزارش دادند فشار خون بالا یک عامل اصلی ایجاد بیماری های قلبی عروقی است که سالانه موجب مرگ 7.5 میلیون نفر در سراسر جهان می شود.

 


کد مطلب: 924

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/924/آلودگی-هوا-خطر-فشارخون-بالا-کودکان-افزایش-می-دهد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com