تزریق واکسن خارج از نوبت نمایندگان مجلس لبنان رسوایی به بار آورد

6 اسفند 1399 ساعت 17:28

سالم‌خبر: رئیس کمیته ملی واکسن کرونا در لبنان پس از افشای رسوایی استفاده بدون نوبت برخی نمایندگان مجلس این کشور از واکسن کرونا استعفا کرد.


سالم‌خبر: رئیس کمیته ملی واکسن کرونا در لبنان پس از افشای رسوایی استفاده بدون نوبت برخی نمایندگان مجلس این کشور از واکسن کرونا استعفا کرد.

عبدالرحمن البزری، رئیس کمیته ملی واکسن کرونا در لبنان،گفت که در نشست مطبوعاتی که به زودی برگزار خواهد شد استعفای خود را اعلام می کند. او علت استعفای خود را تزریق واکسن به برخی نمایندگان مجلس بدون مجوز کمیته ملی واکسن کرونا عنوان کرد.

 رسانه های لبنانی خبر دادند که شماری از نمایندگان و کارمندان مجلس لبنان که سن آنان بالای ۷۵ سال بوده واکسن کرونا دریافت کرده اند.

در واکنش به این خبرها، «ساروج کومار»، مدیر منطقه ای بانک جهانی، اعلام کرد که این موضوع خلاف طرح مورد توفق لبنان با بانک جهانی بوده است.

او گفت که این تخلف از توافق های انجام شده درباره تزریق عادلانه و منصفانه واکسن کرونا است.

مدیر منطقه‌ای بانک جهانی افزود که قرار پیشین این بوده که همه برای دریافت واکسن منتظر نوبت بمانند.

پیش از این همزمان با رسیدن نخستین محموله واکسن فایزر به لبنان، بانک جهانی که هزینه تهیه این محموله را پرداخت کرده اعلام کرد که بر روند استفاده از آن به دقت نظارت خواهد کرد.

به گزارش «النهار»،«فرید بلحاج»، نایب رئیس مجموعه بانک جهانی در خاورمیانه و شمال آفریقا، تأکید کرد که این واکسن ها باید به مصرف کادرهای درمان و شهروندان بالای ۶۵ سال برسد و بانک جهانی با همکاری صلیب سرخ روند توزیع عادلانه و شفاف آنها را زیر نظر خواهد داشت.

وزارت بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که ۲.۱ میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرده که در دوره ای یک ساله به لبنان تحویل داده خواهد شد که نخستین محموله آن اواخر بهمن گذشته در ۲۸ هزار دوز به لبنان تحویل داده شده است.

نخستین محموله واکسن ویروس کرونا با کمک بانک جهانی ۲۵ بهمن ۹۹ وارد لبنان شد.


کد مطلب: 9219

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/9219/تزریق-واکسن-خارج-نوبت-نمایندگان-مجلس-لبنان-رسوایی-بار-آورد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com