۰
سخنگوی وزارت بهداشت در نشست هفتگی خود اعلام کرد:

اکثر تخلفات پزشکی در تهران است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۹۲۰
اکثر تخلفات پزشکی در تهران است
سالم خبر: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ترامپ ۶ روز است که از برجام خارج شده و از سه ماه دیگر لغو تعهدهای برجام از سوی آمریکا را خواهیم داشت؛ بنابراین مشکل خاصی در کمبود دارو رخ نداده است.

به گزارش سالم خبر ایرج حریرچی امروز در نشست خبری خود با بیان این مطلب افزود: اگرچه برخی قصد سوءاستفاده دارند و بهتر است این افراد از حادثه سونامی ژاپن یاد بگیرند که در این حادثه افراد آن مناطق؛ اجناس خود را در چنین بحرانی ارزان تر هم کردند، بنابراین به خاطر دلار نباید سوءاستفاده‌هایی با جان بیماران رخ دهد.

وی گفت:  وزیر بهداشت برای برخورد با چنین تخلفاتی دستور اکید دادند و نهادهای مربوطه نیز با افرادی که از این آب گل آلود بخواهند سوءاستفاده کنند برخورد جدی خواهند کرد.

حریرچی در ادامه سخنان خود همچنین چاقی و اضافه وزن را با 13 نوع سرطان همچون سرطان های معده، مری، لوزالمعده، پانکراس، کبد، سینه و... مرتبط دانست و گفت: هرچه افراد چاق باشند احتمال ابتلا به سرطان بیشتر است.

وی افزود: چاقی موجب افزایش مرگ و میر به دلیل ابتلا به بیماری های دیابت، کلیوی، فشار خون و 13 نوع سرطان می شود به طوریکه 55 درصد سرطان ها در زنان و 24 درصد سرطان ها در مردان رخ می دهد.

حریرچی ادامه داد: با کاهش غذاهای چربی و فعالیت ورزشی و کاری می توان کاهش وزن را ایجاد کنیم چون که هر چه جوانان چاق تر شوند امکان بروز سرطان در این افراد بیشتر است.

تعیین تکلیف تعرفه های ویزیت پزشکان

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 6 درصدی تعرفه ویزیت پزشکان در سال جاری خبر داد و گفت: تعرفه ویزیت پزشکان عمومی 24 هزار و 500، پزشکان متخصص 38 هزار و 400 وپزشکان فوق متخصص 47 هزار و 900 تومان است و ضریب حرفه ای فعالیت های حق عمل جراحی و اقدامات داخلی بیمارستان ها به حد صفر رسیده است.

حریرچی ادامه داد: برای تعرفه بیمارستان ها ی دولتی پزشکان عمومی 11 هزار و 800، پزشکان متخصص 14 هزار و 700 و پزشکان فوق متخصص 17 هزار و 800 تومان است. البته بیمه ها در بخش خصوصی تنها تعرفه دولتی را تحت پوشش قرار می دهند.

تخلفات فقط در تهران است

وی همچنین با بیان اینکه تخلفات هزینه ای در بیمارستان ها بسیار جزئی است، گفت: در مورد تخلفات مطب ها و درمانگاه ها، بازرسی ها به دلیل کمبود نیرو گسترده نیست و این مشکل فقط در تهران است و سایر شهرستان ها میزان تعرفه ها رعایت می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: رسیدگی به تخلفات در بیمارستان ها، مطب ها و درمانگاه ها از طریق تماس شهروندان با سامانه 190 به طور 24 ساعته و بازرسین سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی امکانپذیر است و روند قانونی دارد.
حریرچی تصریح کرد: تخلفات در کمیسیوت های هر استان اعم از دانشگاه پزشکی، نظام پزشکی و... رسیدگی و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود.

بالاترین هزینه های کمرشکن سلامت در گروه پردرآمد

وی با اشاره به اینکه جراحی های زیبایی یکی از عوامل هزینه های کمرشکن سلامت است، عنوان کرد: از هر 100 نفری که دچار هزینه های کمرشکن می شوند 45/5 درصد در گروه درآمدهای 16 میلیون تومانی هستند و هزینه کمرشکن به معنای گذشتن از هزینه های ضروری است که این مسئله نشان دهنده انتخاب نادرست و هزینه خارج از توان است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کاهش هزینه های کمرشکن سلامت توسط وزارت بهداشت رصد و پیگیری می شود ولی در ایران گروه بادرآمد بالا در حوزه سلامت بیشتر با هزینه کمرشکن مواجه می شوند.

حریرچی گفت: گروهی بادرآمد بالا در جامعه شامل شهرنشینان بادرآمد بالای بیش از توان خود هستند که خدمات گران سرپایی، زیبایی و دندانپزشکی دریافت می کنند و منجر به هزینه های کمرشکن می شوند.

دختران شین آباد تحت درمان رایگان هستند

وی در ادامه در خصوص اعزام دختران شین آباد جهت درمان به خارج از کشور گفت: در حال حاضر در این مورد تصمیمی گرفته نشده و جهت درمان رایگان آن ها یک بیمارستان به طور رایگان فعالیت می کند و پرونده اعزام این افراد به خارج از کشور را شورای عالی رسیدگی می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت آموزش و پرورش اقدامات اصلی و پی گیری های لازم را در مورد درمان دختران شین آباد را در دستور کار خود دارد.

فعالیت خیرین در حوزه سلامت

حریرچی با بیان اینکه اکثریت افراد خیر که در حوزه سلامت فعالیت دارند افرادی هستند که به صورت نهادینه موسسه خیریه ثبت کرده اند، اعلام کرد: این افراد در قالب سمن ها و مراکز مذهبی همچون مساجد وجود دارد که قریب اکثریت این افراد خیر لز شناسنامه برخوردارند و بر حساب های قانونی نظارت دارند.

وی افزود: برخی خیرین محدودیت نسبی در جهت منافع بیماران دارند که بسیار اندک بوده است.

زنان باردار در زمینه دارویی کمبودی ندارند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار اخبار کمبود داروی مادران باردار گفت: آمپول های این افراد برای مدت بسیار کوتاه کمیاب شد ولی در حال حاضر هیچ کمبودی در این مورد برای آن ها وجود  ندارد و یادآور می شوم که  مادران باردار از این بابت نگران نباشند.

بهترین نوع حق بیمه پیش رونده است

حریرچی انواع حق بیمه را برابر، پیش رونده و پس رونده دانست و گفت: بهترین نوع آن پیش رونده است. چون بیمه سوبسیدی است که با قانون و تمایل سوبسید اغنیا به فقرا و سوبسید جوانان به پیران است.

وی افزود: چهارمنابع اصلی منابع مالی بخش سلامت انباشت منابع، تخصیص منابع و خرید، نظام پرداخت و ارائه خدمات است که منابع نظام سلامت از این مسیر عبور می کند یعنی وارد چرخه مدیریت و انباشت نمی شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات سلامت در سطح ارائه دهنده، ارائه دهنده عمومی غیردولتی و ارائه دهنده خصوصی صورت می گیرد.

 
کد مطلب : ۹۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما